Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is, körülbelül 2000-ig a babakocsikban sokkal kisebb gyerekek ültek, mint most. Ezért a jelenség nyomába eredt, Alina Necșulescu bukaresti pszichológussal is beszélgetett erről. Szeretettel külföldről sorozatunk cikke.","shortLead":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is...","id":"20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25.jpg","index":0,"item":"a42641b2-5c86-431d-8d60-43ddac974264","keywords":null,"link":"/360/20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","timestamp":"2025. május. 13. 18:30","title":"Bukarestben egyre idősebb gyerekek ülnek a babakocsikban – egy leendő nagyapa oknyomoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af91918b-6049-45a1-897f-4ef43eb25768","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Számos következtetést levonhatunk a kutyánk, macskánk viselkedéséből, a jeleket azonban félre is lehet érteni.","shortLead":"Számos következtetést levonhatunk a kutyánk, macskánk viselkedéséből, a jeleket azonban félre is lehet érteni.","id":"20250513_haziallat-boldogsag-orom-tippek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af91918b-6049-45a1-897f-4ef43eb25768.jpg","index":0,"item":"d56753c0-389b-4c72-be3e-a29e2bb80724","keywords":null,"link":"/elet/20250513_haziallat-boldogsag-orom-tippek","timestamp":"2025. május. 13. 07:01","title":"Honnan tudjuk, hogy boldog-e a háziállatunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f3e2d13-f9e7-4c3e-b9c0-481b43eabafd","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A Warner vezérigazgatója szerint az HBO a legmagasabb minőséget képviselő márkájuk.","shortLead":"A Warner vezérigazgatója szerint az HBO a legmagasabb minőséget képviselő márkájuk.","id":"20250514_hbo-max-visszanevezik-warner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f3e2d13-f9e7-4c3e-b9c0-481b43eabafd.jpg","index":0,"item":"846ec725-fed6-4433-b5b4-0eb7b09d0359","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_hbo-max-visszanevezik-warner","timestamp":"2025. május. 14. 18:52","title":"Egy év után visszanevezik HBO Maxra a Max streamingszolgáltatót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab7a7724-4ca6-47f6-8799-21ac60d9f225","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Az amerikai elnök szerint nemhogy az égvilágon semmi gond nem lenne azzal, ha elfogadná a katari királyi család repülőgépét ajándékba, de egyenesen hülye lenne, ha visszautasítaná az ajánlatot. Trumppal viszont most még a saját közössége sem ért egyet egyhangúan, ráadásul az elnöki különgéppé álmodott magánrepülő egy szakértő szerint valójában kémelhárítási rémálom. És nem a fedélzeti “kemencekecske,” miatt, bármi is legyen az.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint nemhogy az égvilágon semmi gond nem lenne azzal, ha elfogadná a katari királyi család...","id":"20250513_Donald-Trump-Katar-maganrepulo-ajandekrepulo-Air-Force-One-megvesztegetes-nemzetbiztonsagi-kockazat-etikai-jogi-aggalyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab7a7724-4ca6-47f6-8799-21ac60d9f225.jpg","index":0,"item":"c6a0c156-cb5f-4b8f-942a-4ad0208edc00","keywords":null,"link":"/360/20250513_Donald-Trump-Katar-maganrepulo-ajandekrepulo-Air-Force-One-megvesztegetes-nemzetbiztonsagi-kockazat-etikai-jogi-aggalyok","timestamp":"2025. május. 13. 20:00","title":"Megvesztegetés, extra lábtérrel: etikai, jogi és nemzetbiztonsági szempontból is durván aggályos Trump katari ajándékrepülője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","shortLead":"Az esetről a Mályi Madármentő Állomás számolt be. A fióka testvérét szerencsére sikerült megvédeni. ","id":"20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c50621c-7801-4266-b54e-ccdc0f7c47d0.jpg","index":0,"item":"5a0091c1-10fa-434f-b0f8-02c073a333ea","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Fulesbagoly-fioka-agyonvertek-malyi-madarmentok-Igrici","timestamp":"2025. május. 13. 14:34","title":"Gyerekek vertek agyon egy fülesbagoly-fiókát Igriciben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf71f3f-ffba-42f3-8c7b-ff9492e9ae09","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"Leonardo DiCaprio érzelmes beszéddel méltatta az életműdíjas Robert De Nirót, aki Donald Trump vámjaitól félti a filmvilágot. A politika rányomta bélyegét a 78. cannes-i fesztivál nyitóünnepségére, de a nyitófilm szerencsére könnyed és vidám volt. Visszatér helyszíni podcasttudósításunk a világ legrangosabb filmes eseményéről.","shortLead":"Leonardo DiCaprio érzelmes beszéddel méltatta az életműdíjas Robert De Nirót, aki Donald Trump vámjaitól félti...","id":"20250514_cannes-i-filmfesztival-robert-de-niro-leonardo-dicaprio-juliette-binoche","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf71f3f-ffba-42f3-8c7b-ff9492e9ae09.jpg","index":0,"item":"8e375a01-2c08-42d5-aaaa-ca8138f39328","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_cannes-i-filmfesztival-robert-de-niro-leonardo-dicaprio-juliette-binoche","timestamp":"2025. május. 14. 15:50","title":"Tarantino lelkes kiabálásával nyitott a cannes-i filmfesztivál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"858bd275-e55f-4301-a679-c0e5f947851a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Két szemtanú a bíróságon beszélt arról, hogy Combs hogyan bántalmazta és alázta meg korábbi barátnőjét, Cassandra Venturát. ","shortLead":"Két szemtanú a bíróságon beszélt arról, hogy Combs hogyan bántalmazta és alázta meg korábbi barátnőjét, Cassandra...","id":"20250513_Sean-Diddy-Combs-P-Diddy-szexualis-eroszak-targyalas-szemtanuk-vallomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/858bd275-e55f-4301-a679-c0e5f947851a.jpg","index":0,"item":"c13ca59e-ef1b-45d3-9261-5b6c1352bd32","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Sean-Diddy-Combs-P-Diddy-szexualis-eroszak-targyalas-szemtanuk-vallomas","timestamp":"2025. május. 13. 12:32","title":"Sean \"Diddy\" Combs perén beszélt a levideózott férfiprostituált, és a megvert barátnőhöz kihívott biztonsági őr is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01bcdf04-004c-4c79-9902-402cfa0a59f4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Úgy tudni, már a casting is lezajlott. ","shortLead":"Úgy tudni, már a casting is lezajlott. ","id":"20250513_Kovacs-Istvan-Kovi-porno-producer-sorozat-RTL","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01bcdf04-004c-4c79-9902-402cfa0a59f4.jpg","index":0,"item":"cce977fd-09cc-403a-a31c-d1a3bb0b56be","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Kovacs-Istvan-Kovi-porno-producer-sorozat-RTL","timestamp":"2025. május. 13. 09:49","title":"A Király után most a pornófilmes Koviról forgat sorozatot az RTL","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 4 méternél alig hosszabb VW T-Cross meglepően praktikus, és olyannyira nem terepre szánják, hogy nem is készül összkerékhajtással. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban a T-Roc kistestvére.
A Volkswagen aktuális SUV-termékkínálatának csúcsán a hatalmas Touareg található, alatta a Tiguan AllSpace és a normál Tiguan tanyázik. Aki ennél kisebb divatterepjáróra vágyik, annak a T-Roc felé érdemes kacsingatnia, és aki még nála is szerényebb méretben választana magának SUV-t, annak a most debütált T-Crosst szánja a wolfsburgi gyártó.
A mallorcai nemzetközi menetpróbán fogtuk vallatóra a VW valaha készült legkisebb divatterepesét, ami konkrétan így mutat:
László Ferenc
Trendnek kell lennie
Első blikkre talán nehéz megkülönböztetni egymástól a korábban kijött és nagyobb T-Roc-ot és az újabb, kisebb T-Crosst, de azért adunk néhány fogódzót. A fényszórók mindkét modellen nagyon hasonlóak, azonban a T-Crosson magasabbra vették az alatta lévő lámpák krómozott kereteit. Hátul a legkönnyebb a dolgunk, itt ugyanis a T-Cross-t könnyű felismerni a lámpákat összekötő sötét csíkról.
Oldalról a hátul bátran felfelé induló ablakvonalról, illetve a meredekebben álló hátsó szélvédőről lehet felismerni az újabb modellt, mely alapáron 16, felár ellenében pedig 17-18 colos kerekeken gördül. És akár színes könnyűfém-felnivel is rendelhető, ellenben a kétszínű fényezésről le kell mondanunk.
László Ferenc
Élőben az összbenyomásunk az, hogy a T-Roc dizájnja egységesebb és trendibb. A T-Cross főleg hátulról tűnik egy picit esetlennek, amin a lámpákat összekötő elem vékonyabbra vételével egyszerűen lehetne segíteni. Érdekesség, hogy a műszerfalon megjelenített kis virtuális autón furcsa módon egyáltalán nincs ilyen dizájnelem.
Spanyol menetpróbáról lévén szó, az utakon jó néhány Seat Aronát láttunk, és ennek a T-Cross méretű testvérmodellnek is szebbnek, vagy talán inkább fiatalosabbnak láttuk a hátulját.
László Ferenc
Családfa
Míg a T-Roc a Golfra, addig a T-Cross a Polóra épül. Vagyis ugyanarra az MQB-A0 platformra, mint a már említett Arona, az Ibiza, vagy az A1-es Audi. Az újdonság 4,11 méter hossza révén 5,4 centiméterrel hosszabb a Polónál és 12,6 centiméterrel rövidebb a T-Rocnál.
Az 1,24 tonnás alaptömegű T-Cross kis túlzással élve egy divatterepjáróra hajazó, gólyalábakon járó Polo. A magasságot közel 14 centiméterrel növelték meg és a sofőrülés ülőlapja 60 centiméterrel van az út felett. Vagyis kicsit még a T-Rocénál is magasabban. Ennek köszönhetően a beszállás igen kényelmes és a forgalomra is jó rálátásunk nyílik, és szerencsére a magasított kivitel ellenére sem érződik billegősnek a Spanyolországban gyártott modell.
László Ferenc
Széltében közel 6 centiméter a T-Roc előnye és tengelytávolság fronton is van 4 centiméter fórja a nagy testvérnek. Ettől függetlenül a T-Cross sem érződik kicsinek, ami nem is csoda, hiszen a kiindulási alapnak tekinthető Polóban is mind elöl, mind hátul jól el lehet férni.
A hasmagasság 19 centiméter, de egyértelmű, hogy a VW legkisebb SUV-ját egyáltalán nem terepre szánják. Többek közt már csak azért sem, mert még a T-Roctól eltérően még a legdrágább kivitelek sem rendelhetők négykerékhajtással. A futóművet remekül eltalálták, kanyargós szerpentinen és kátyús saras földúton sem csalatkoztunk az autóban.
László Ferenc
Praktikum, utastér
A csomagtartó alaphelyzetben 385 literes, ami már önmagában véve sem kevés, de többféle módon is egyszerűen bővíthető. A hátsó ülések alapáron tologathatók, a sínes megoldás révén 14 centiméternyi mozgásteret kapunk. Amennyiben teljesen előretoljuk az üléseket, akkor 455 literre nő a puttony, ami 10 literrel még a T-Rocon is túlmutat.
László Ferenc
László Ferenc
Igaz, ilyenkor a lábhely gyakorlatilag megszűnik létezni a második üléssorban, illetve az ülések és csomagtér vízszintes padlója között egy méretes lyuk tátong. Az ülések egyszerűen ledönthetők, ráadásul nemcsak a hátsók, hanem akár az jobb első is. Ily módon akár 2,4 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk, ráadásul az első ülés alól előrefelé még egy praktikus kis fiók is kihúzható.
László Ferenc
László Ferenc
Az utastérben az üléseket leszámítva keresve sem találunk puha, kellemes tapintású anyagokat. Mindenhol kopogósan kemény műanyagok vannak, amit egy ilyen, nem két filléres autó esetében nem tartunk bocsánatos bűnnek. Az alapvetően komor hangulatot színes dekorbetétekkel lehet feldobni, melyek 210 ezer forint ellenében narancssárga, illetve zöld díszítésekkel teszik fiatalosabbá a műszerfalat.
A kormány mögött alapáron analóg műszerek és egy kis monokróm kijelző található, a 10,25 colos képátlójú kiváló digitális műszeregység felára 122 ezer forint. A középső érintőkijelző 8 colos, oldalain érintőgombokat és két tekerőgombot helyeztek el. USB-portból az első- és a hátsó utasoknak is 2-2 jár, az indukciós telefontöltőért 37 ezer forintot kér el a VW.
Alapáron manuális klímát kapunk, a kétzónás Climatronic felára 113 ezer forint. Említést érdemel továbbá a 195 ezer forintos parkolósegéd, a 85 ezer forintos tolatókamera, a 150 ezer forintos parkolóradar, illetve a 114 ezer forintos kulcsnélküli indítás.
László Ferenc
László Ferenc
Motorok, váltók
A legolcsóbb T-Crossokban 95 lóerős 3 hengeres 1 literes turbós benzinmotor teljesít szolgálatot. Kevés kivetnivalót találtunk ebben az erőforrásban, melynek 175 Nm-es nyomatéka igen jól jön az előzésekkor, és a háromhengeres orgánum sem mondható bántóan rossznak. Aki ennél nagyobb magabiztosságra vágyik, ugyanezt a motort 115 lovas és 250 Nm-es változatban is rendelheti, cserébe pedig 11,5 helyett 10,2 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 180 helyett 193 km/h végsebességet kap.
Később érkezik a 150 lóerős 1,5 literes 4 hengeres TSI egység. Egy picit ugyancsak várnunk kell még a dízel verzióra is, mely elsősorban alacsony fogyasztásáról, illetve a gyártó szerint szupertisztává varázsolt működéséről ismerszik meg. A gázolajos egység 1,6 literből 95 lóerőt és 250 Nm-t állít elő.
László Ferenc
Az üzemanyagtartály nem túl nagy, mindössze 40 literes. A 95 lóerős benzinmotorral 6,3 literes átlagfogasztást mértünk, vagyis a hatótávolság mintegy 630 kilométer.
A leggyengébb motor mellé sajnos csak ötfokozatú kéziváltó társítható, hatgangos manuális-, illetve hétsebességes duplakuplungos DSG automataváltót csak az erősebb motorok mellé kaphatunk. A kéziváltók közepes minőségűek, a váltókar kicsit túl alacsonyra került és az ideálisnál picit hosszabb úton kell mozgatni.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : kompakt méret, tologatható hátsó üléssor, lehajtható anyósülés, korrekt alapmotor és fogyasztás.
–: kemény műanyagok, csak ötfokozatú az alap váltó, szinte minden feláras, magas alapár.
A Volkswagen T-Cross elsősorban kompakt mérete, praktikus kialakítása, magas üléspozíciója és szerethető alapmotorja révén szerez jó pontokat. Az utastér minősége elmarad a várakozásainktól és az ötfokozatú váltótól is megszabadulhatna már a gyártó. Most pedig rákanyarodunk egy kényes kérdéskörre, az árakra.
Magyarországon legolcsóbban 5,64 millió forintért vihető el a T-Cross. Ezért a pénzért egy Life felszereltségű, 95 lóerős 1.0 TSI benzinmotorral és ötfokozatú kéziváltóval szerelt példány lehet a miénk. Összehasonlításképp, ugyanezzel a motorral és váltóval a Polo 4,68 millió forintba kerül, vagyis a crossoveres életérzés felára mintegy 1 millió forint.
A Golf csak minimálisan drágább a T-Crossnál, ráadásul az 5,92 milliós alapmodell már 115 lóerős és hatfokozatú váltós. A Seat Arona 95 lóerős dízelmotorral és ötfokozatú kéziváltóval 5,58 millió forinttól indul, a VW T-Roc 115 lovas dízelmotorral és hatfokozatú kéziváltóval 6,92 millió forintos alapárral bír.
A 115 lóerős TSI motoros T-Cross minimum 5,86 millió forintba kerül. A hétfokozatú duplakuplungos DSG-váltó felára mintegy 500 ezer forint, a jobban felszerelt Style kivitel pedig 400 ezer forinttal drágább a Life-nál.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.