szerző:
hvg.hu

Ebből a nagyteljesítményű német sportszedánból nagyon kevés készült a 90-es években.

A Mercedes 1984 és 1995 között gyártotta az elsőként E-osztály elnevezést kapott W124-es szedánt, melyből több, mint 2,5 millió példány készült. Ezek közül viszont mindössze 149 darab volt E 60 AMG kivitelű, és most pont egy ilyen szuperritka sportmodell keresi új gazdáját.
©

A Mercedes E 500 alapjaira Affalterbachban épített E 60 AMG ezen konkrét példányát jelenleg a harmadik tulajdonosa árulja. A műszerfalról alig 2 340 kilométeres futásteljesítmény olvasható le, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2011-2015 között teljesen felújított Mercedesben többek közt a műszerfalpanelt is cserélték. A restaurálást egyébként 8 500 fotóval dokumentálták.

©

Míg a kiindulási alapnak tekinthető E 500-ban egy 5 literes V8-as motor található, addig az E 60-ban egy 6 literes V8-as egység található. Ennek köszönhetően 320-ról 381 lóerőre nőtt a szívómotor teljesítménye, a nyomaték pedig 470-ről 580 Nm-re gyarapodott. Az erő egy az SL 500-ból származó négyfokozatú automataváltón keresztül érkezik meg a CLK 63 Black Series-féle 19 colos kerekekre.

©

A 0-ról 100-ra 5,4 másodperc alatt katapultáló ezüstmetál Mercedes E 60 AMG-t 1993 decemberében helyezték üzembe és akkoriban 190 000 német márkába került. Nem tudni, az eladó mekkora összeg ellenében adná el fullextrás autóját, de több, mint valószínű, hogy az említett összeget euróban kérné el érte.

©

 

©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A mutációk 95%-ánál felülírható a genetikai hajlam az időskori elbutulásnál

A mutációk 95%-ánál felülírható a genetikai hajlam az időskori elbutulásnál

Dunai hajóbaleset: még mindig Budapesten van az utolsó koreai áldozat családja

Dunai hajóbaleset: még mindig Budapesten van az utolsó koreai áldozat családja

Teljesen be kell kamerázni azt az autópálya-szakaszt, ahol a leállósávban is lehetne autózni

Teljesen be kell kamerázni azt az autópálya-szakaszt, ahol a leállósávban is lehetne autózni

Felmentették Schmitt Pál unokaöccsét az Igazságügyi Minisztériumban

Felmentették Schmitt Pál unokaöccsét az Igazságügyi Minisztériumban

Meghalt Nemcsics Antal festőművész, aki megalkotta Budapest színtérképét

Meghalt Nemcsics Antal festőművész, aki megalkotta Budapest színtérképét

De Ligt végre a Juventusé

De Ligt végre a Juventusé