szerző:
Demeter Péter

Nem tűnik rossz húzásnak a kis autók szegmensében olyan modellváltozatokkal kijönni, amelyek kívül és belül is adnak valami extrát. Ezekkel feljebb lehet pozicionálni a terméket. Nyilván a nyereség is több lehet ezeken a modelleken, ami pedig elemi feltétele annak, hogy a gyártók egyáltalán fenntartsák ezt a praktikus kis kategóriát.

Az Nissan Micra egész sokáig volt a miniosztály bombabiztos ajánlata. A "bakancs" Micra egy tartós mechanikájú modell volt, kategóriájának klasszikusa. Talán keveseknek rémlik, de még év autója is volt 1993-ban, megelőzve, a Fiat Cinquecentót és a már feledésbe merült Renault Safrane-t. Az ekkor már Angliában gyártott típus az azóta eltelt két évtized alatt szépen lassan vesztett vonzerejéből.

©

Olyan időket élünk, amely nem kedvez az ilyen városi kisautóknak. Annyira alacsony haszonnal lehet eladni őket, hogy a hamarosan még szigorúbbá váló környezetvédelmi előírások és kötelező biztonsági extrák miatt gyakorlatilag nem gazdaságos a gyártásuk. Ebben a szegmensben annyira árérzékenyek a vevők, hogy azt a közel ezer eurós tételt, ami a részecskeszűrős motorok és egyéb új, kötelező extrák révén beléjük kerül, már nem fizetik meg. És mivel a rohamosan fejlődő SUV/crossover-szegmens autóin a gyártóknak is több hasznuk van, ők is inkább ezek felé próbálják terelni a vásárlókat.

Pedig továbbra is igaz, hogy városba sokkal inkább egy ilyen kisautó lenne az ideális választás, mint egy feleslegesen nagy SUV. A Nissan Micra jelenlegi, ötödik generációja, alig több, mint két éve jelent meg. Most komolyabb frissítést kapott egy új benzinmotor-család révén, valamint egy új változatot N-Sport néven. Ez utóbbi változatot próbáltuk ki.

©

A Micra a jelenlegi szabványok szerint a legjellemzőbb városi kisautós paraméterekkel rendelkezik: 3,99 méter hosszú, 1,74 széles és 1,45 méter magas, a tengelytávja 2,52 méter. A 300 literes csomagtere mély és tágas, ám cserébe a hátul ülőknek csekély lábtér jut. Igaz a fejtér bőséges, ugyanis a hátsó ülőlapok igen mélyen vannak.

Plusz és furcsa mínusz

A Nissan Micra N-Sport, azt kell mondjuk, kívül-belül elég megnyerő autó. Ha csak a külsőségeket vesszük, a 17 colos, feketére fújt felnik, a fekete visszapillantótükör-ház, az apró légterelő elemek, az egyéb sportos apróságok ügyesen tesznek annyit hozzá a megjelenéséhez, hogy kicsit izgalmasabb legyen az összkép.

Ennél sokkal többet ad az utastér, ami a legerősebb pontja ebben a konfigurációban a Micra N-Sportnak, a kategóriájában nem nagyon tudnánk igényesebbet említeni. Az ülések Alcantara bevonatúak, ízlésesek a fehér csíkok és nagyon jó üléspozíciót is adnak a székek. Kulcsnélküli a bejutás, az indítás, a 7 colos érintőképernyő pedig jobb grafikájú, jobb funkcionalitású, mint a legtöbb konkurensé. Ráadásul amellett, hogy önmagában is ízléses darab, a környezetébe is igényesen illesztették be. A rendszerek tudására sem lehet panasz: tolatókamera, Apple CarPlay, Android Auto megvan és gyorsan, hiba nélkül funkcionál mind.

©

Már-már gyanúsan erős eddig az összkép, úgyhogy itt szorul majd igazán magyarázatra ez az N-Sport elnevezés. Nyilvánvaló, hogy a Nissan sportrészlegére akartak utalni, amely a Nismo nevet viseli. Szerencsére, csak az első betűt adták oda a Micrának, ugyanis ez az összeállítás sem nem igazán harmonikus, főleg nem sportos.

A motorterében a Renault átdolgozott, 1 literes háromhengerese dolgozik, amelynek hivatalos titulusa „IG-T 100”, vagyis ez a gyengébb turbómotor a választékban: 100 lóerős és 160 newtonméternyi nyomatékú.

Ezek az adatok manapság abszolút nem eget rengetőek. És a papírformán túl a valóság is az, hogy a Micrában ez a motor, a háromhengeresek elég kellemetlen karakterét mutatja. Nem hangos, az kétségtelen, de alapjáraton úgy billeg tőle az egész autó, hogy még a gyerekeknek is feltűnik, pedig ők nem kifejezetten figyelnek az ilyesmire.

©

A Nissannál úgy érezték, elég lesz ehhez a motorhoz egy ötfokozatú váltó is, amely egyébként alapvetően nem tűnik rossz ötletnek, ha a fogyasztást nézzük a végén. Maga a váltószerkezet viszont nem a legfinomabb, nem is szereti a gyors változásokat, de egyébként is elég furcsán viselkedik.

Amikor elvesszük a gázpedálról a lábunkat, akkorát biccent a váltókar, mintha kiesne a fokozatból. A háromhengeres motor nyomatékkaraktere miatt egyébként is eltart egy ideig ráérezni a váltásokra, a kuplunghasználatra elinduláskor. Az 5. sebességfokozat, annyira hosszú, hogy vissza kell váltani, minden minimális gyorsításhoz is.

Azt is hozzá kell tenni, hogy 130 km/h-s sebességnél, amikor a főtengely 3000 környékén forog percenként, a motor nem zajos. A váltókiosztás életképességét az mindenesetre igazolni látszik, hogy a teszt végére kiadott fogyasztási adat az igazán tolerálható 6,0 litert mutatta átlagban.

©

Amiben szintén lehet adni még egy kis N-Sport faktort a kocsinak, az a futóműve, mivel itt egy centivel alacsonyabban is ül a kocsi az úttesthez a normál változatokhoz képest és a futómű csillapítását is áthangolták. A kormányzás gyors és nagyobb kormánymozdulatra mintha kicsit túlhúzná az autót.

Árak, konklúzió

Az összegzés előtt mindenképpen érdemes tudni, hogy a Micra N-Sportból van egy 117 lóerős változat is, valóban teljesen újfejlesztésű, szintén háromhengeres motorral, hatfokozatú váltóval. Korántsem kizárt, hogy inkább azt álmodták meg igazából Nissan Micra N-Sportként. Ez a nálunk járt 100 lóerős, egyébként jó formájú és igényesen összerakott Micra – ezzel a felemás érzéseket keltő motor-váltó kombóval – 5,06 millió forintba kerül. Ha tényleg N-Sportot szeretnénk, akkor még 300 ezer forintért biztosan megéri az erősebbet venni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Twitter megnézte Trump rasszista bejegyzését – és semmi bajuk nem volt vele

A Twitter megnézte Trump rasszista bejegyzését – és semmi bajuk nem volt vele

Egy lépésben 20%-kal javíthat az akkumulátorokon a Bosch

Egy lépésben 20%-kal javíthat az akkumulátorokon a Bosch

Klausmann Viktor: Érkezett egy csöppnyi biztatás is a Fidesz részéről

Klausmann Viktor: Érkezett egy csöppnyi biztatás is a Fidesz részéről

Akár két órát is késhetnek a vonatok a balatoni és a székesfehérvári vonalon

Akár két órát is késhetnek a vonatok a balatoni és a székesfehérvári vonalon

Visszaszólt az Emmi: Kásler már rég orvosolta a sürgősségi ellátás hibáit

Visszaszólt az Emmi: Kásler már rég orvosolta a sürgősségi ellátás hibáit

Kiderült, milyen erős lesz a Samsung Galaxy Note10

Kiderült, milyen erős lesz a Samsung Galaxy Note10