szerző:
hvg.hu

A fedélzeti kamerák elterjedésével rá kellett ébrednünk arra is, hogy sokkal több a forgalommal szemben hajtó autós, mint azt korábban feltételeztük.

Ez a gyakran súlyos balesetekhez vezető hiba jellemzően valamilyen közlekedési séma rossz alkalmazásából adódik. A probléma a helyzettel – azon túl, hogy nagyon veszélyes – az, hogy jellemzően túl későn veszik észre a hibázó sofőrök, hogy rossz irányba közlekednek. Felmérések szerint a rossz irányban közlekedő járművek által okozott balesetek egyharmadánál, már 500 métert megtett szemben a forgalommal a vétkes sofőr.

Ha tenni akarunk az ilyen jelleg balesetek ellen, annak elsődleges alapfeltétele, hogy a figyelmeztető jelzésnek nagyon korán érkezzen. Az autóipari óriáscégek egynémelyike már kínál olyan rendszert, amely megfelel ennek a kívánalomnak és tíz másodpercen belül jelzést küld a vezetőnek.

A felhőalapú szolgáltatás révén működő rendszer összeveti azt az irányt, amelyben a jármű a GPS-jel alapján közlekedik azzal, ami a térképeket és a közlekedési szabályokat tartalmazó online adatbázisában van. Ha az információk ellentmondanak egymásnak, a rendszer máris figyelmezteti az autóst. Ilyenkor egyben, minden más veszélyeztetett járműnek is jelez a környéken (ha a készülékkel fel vannak szerelve), hogy figyeljenek.

Egy másik rendszer az egyre több járműben megtalálható táblafelismerővel van összekötve, ez is azonnali jelzést tud küldeni. Persze csak akkor, ha volt tábla, amely a tilosra figyelmeztetett. További feltétele ennek a rendszernek a tábla megfelelő láthatósága, amely rossz időjárásban, vagy havazás után már kétséges lehet.

Néhány, az autókban lévő gyári navigációs szoftver is képes ilyen figyelmeztetésre, ám ezeknek természetesen szintén feltétele, hogy az autóban legyen ilyen szoftver.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Évi 171 millió doboz energiaital fogy Magyarországon

Évi 171 millió doboz energiaital fogy Magyarországon

Ha júniusban melege volt, akkor most készüljön: július végül még forróbb lesz

Ha júniusban melege volt, akkor most készüljön: július végül még forróbb lesz

Szerdán is drágulni fog az üzemanyag

Szerdán is drágulni fog az üzemanyag

Új ötlet a nyári dugók ellen: az M7-es leállósávján is autózhatnánk

Új ötlet a nyári dugók ellen: az M7-es leállósávján is autózhatnánk

Elindulhat a csepeli gerincút további fejlesztése

Elindulhat a csepeli gerincút további fejlesztése

Egy fideszes képviselő 2010 óta csak egyszer kért szót – akkor is véletlenül

Egy fideszes képviselő 2010 óta csak egyszer kért szót – akkor is véletlenül