szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyértelműen megkezdődött a villamos hiperautók korszaka is a világban. A legújabb Lotus, az Evija például 2000 lóerős, így a legerősebb autó, amely valaha is sorozatgyártásba került.

A leginkább a hibrid McLaren Speedtail ellenfelének tekinthető újdonságból – amelynek a neve, a hagyományoknak megfelelve E-betűvel kezdőik – a gyártó 130 példányt szeretne építeni.

A minden szempontból futurisztikus autó kívül-belül csúcstechnológián alapul. Az Evija 4,46 méter hosszú, 2 méter széles, és mindössze 1,22 méter magas. A szabad hasmagassága 10,5 centin van. Az ajtókat csak távirányítóval lehet kinyitni, és gombnyomásra záródnak. Az Evija vételára 1,7 millió font körül lesz, ami 614 millió forint, és 250 ezer fontért már lehet is foglalózni.

Lotus
Lotus
Lotus
Lotus

A Lotus Eviját alapból egy 70 kWh-os lítium-ion akkumulátorról táplálja, amelyet négy villamos motort hajt, amelyek mindegyike 493 lóerős, így összesen 1973 lóerő az összteljesítményük, a maximális nyomaték pedig 1700 Nm. A közel 2000 lóerő pedig elegendő ahhoz, hogy az Eviját 100 km/h-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítsa, és a Lotusnak 320 km/h-nál magasabb legyen a végsebessége.

A Lotus 400 kilométer hatótávolságot ígér a kocsira az európai mérési szabvány szerint, de képes lesz az ultragyors 350 kW-os újratöltésre is, ami 80 százalékos feltöltést biztosít 12 perc alatt, és teljes feltöltést 18 perc alatt.

Lotus
Lotus
Lotus
Lotus
Lotus
Lotus

Az Evija akkumulátorainak súlya 600 kiló, ami nem olyan rossz adat: a hiper sportkocsi tömege így nem haladja meg az 1680 kg-ot. A viszonylag kis súly többek között a teljesen szénszálból készült, alig 129 kilós súlyú vázszerkezetnek köszönhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!