Kevés menőbb kétkerekű létezik, mint a VW Bogár bicikli

Az alkotóknak remekül sikerült fele annyi keréken meghonosítaniuk az eredeti Beetle életérzést.

  • hvg.hu hvg.hu
Kevés menőbb kétkerekű létezik, mint a VW Bogár bicikli
A világ autógyártásának egyik leginkább meghatározó modellje az eredeti Volkswagen Käfer, vagyis a Beetle, a Bogár. Az ikonikus vonalvezetésű valódi népautóból 1938 és 2003 között több mint 21,5 millió példány készült.

A Bogárral mind designiskolával az elmúlt évtizedekben megannyi különböző használati tárgyon találkozhattunk már, viszont biciklit egészen a közelmúltig nem készítettek a Beetle alapján.

ClydeJamesCycles

A világ első Beetle biciklijét a Clyde James Cycles készítette el Texasban. A három hónapnyi megfeszített munka gyümölcseként létrejött tárcsafékes és váltós drótszamár az eredeti Bogáréhoz hasonló vonalvezetést, lámpákat, kerekeket, sárhányókat, lökhárítót és fényezést kapott, sőt még egy nyitható ajtó is került az oldalára.

ClydeJamesCycles

 

ClydeJamesCycles
ClydeJamesCycles

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.