szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Michelisz Norbert által is terelgetett sportos kompakt új verziója az eddiginél jobb kilogramm-lóerő aránnyal támad.

A Hyundai a közelmúltban dobta piacra a Golf és az Astra méretkategóriájában versenyző i30-as típusból készített, GTI-gyilkosnak ígért i30 N változatot. A mostani Frankfurti Autószalonon pedig lehullott a lepel a még sportosabb i30 N Project C-ről.
Hyundai

Az újdonság 50 kilogrammal könnyebb a normál i30 N-nél, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kovácsolt OZ Racing felnik 22 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen a széria felniknél. A karbonszálas erősítésű műanyag gépháztető 7,2 kilogrammal könnyebb a normál változatnál, ezenkívül pedig az oldalsó spoilerek és a diffúzor is fogyókúrán esett át.

Hyundai

A Sabelt első versenyülések egyenként 7,5 kilogrammos tömegcsökkentést eredményeznek, ezen kívül pedig a 6 milliméterrel ültetett és keményebbre hangolt felfüggesztés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Hyundai

A mindössze 600 példányban gyártandó Hyundai i30 N Project C 2 literes turbós benzinmotorja nem változott, az erőforrás egy hatfokozatú kéziváltón keresztül 275 lóerőt és 378 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. A 6 másodperces 0-100-as szintidejű kocsi végsebessége 250 km/h.

Hyundai

 

Hyundai
Hyundai
Hyundai
Hyundai

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!