Sportosabb lett a Michelisz-féle Hyundai i30 N utcai változata

A Michelisz Norbert által is terelgetett sportos kompakt új verziója az eddiginél jobb kilogramm-lóerő aránnyal támad.

  • hvg.hu hvg.hu
Sportosabb lett a Michelisz-féle Hyundai i30 N utcai változata
A Hyundai a közelmúltban dobta piacra a Golf és az Astra méretkategóriájában versenyző i30-as típusból készített, GTI-gyilkosnak ígért i30 N változatot. A mostani Frankfurti Autószalonon pedig lehullott a lepel a még sportosabb i30 N Project C-ről.
Hyundai

Az újdonság 50 kilogrammal könnyebb a normál i30 N-nél, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kovácsolt OZ Racing felnik 22 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen a széria felniknél. A karbonszálas erősítésű műanyag gépháztető 7,2 kilogrammal könnyebb a normál változatnál, ezenkívül pedig az oldalsó spoilerek és a diffúzor is fogyókúrán esett át.

Hyundai

A Sabelt első versenyülések egyenként 7,5 kilogrammos tömegcsökkentést eredményeznek, ezen kívül pedig a 6 milliméterrel ültetett és keményebbre hangolt felfüggesztés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Hyundai

A mindössze 600 példányban gyártandó Hyundai i30 N Project C 2 literes turbós benzinmotorja nem változott, az erőforrás egy hatfokozatú kéziváltón keresztül 275 lóerőt és 378 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. A 6 másodperces 0-100-as szintidejű kocsi végsebessége 250 km/h.

Hyundai

 

Hyundai
Hyundai
Hyundai
Hyundai

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.