szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó magas építésű modelljével a közutak után jövőre már a versenypályákon is találkozhatunk.

A világ egyik legerősebb és leggyorsabb divatterepjáróját a Lamborghini gyártja. A 2017 végén leleplezett Urus motorházteteje alatt egy 4 literes V8-as biturbó benzinmotor található, mely 650 lóerőt, illetve 850 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Mindez elegendő ahhoz, hogy a 2,2 tonnás SUV 3,6 másodperc alatt katapultáljon 0-ról 100 km/h-ra, illetve, hogy a gyorsulásnak csak 305 km/h-nál szakadjon vége.

Létezik azonban egy ennél is sokkal potensebb gyári Urus, a végleges változatában most leleplezett ST-X, amely 2020-ban debütál a versenypályákon. És így fest:

©

Az újdonság többek közt acél bukókeretet, verseny-üzemanyagtankot és tűzoltórendszert kapott, így semmi akadálya annak, hogy FIA versenyeken induljanak vele.

©

A karbonszálas gépháztető alatt és a szériamodellénél nagyobb első légbeömlők mögött található motor változatlanul 650 lóerős, azonban ennek az erőnek ezúttal jelentősen szerényebb tömeget kell mozgatnia. Az ST-X 550 kilogrammal könnyebb az alapmodellnél, vagyis már csak 1 650 kilogrammot nyom a mérlegen.

©

A 21 colos kerekeken gördülő és egyelőre ismeretlen árú Urus versenyautó a tervek szerint aszfaltos és murvás pályákon is rajtvonalhoz fog állni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Beválaszotta a parlament Gottfried Pétert a Monetáris Tanácsba

Beválaszotta a parlament Gottfried Pétert a Monetáris Tanácsba

Kutyaviadal-szervezőkön ütött rajta a TEK

Kutyaviadal-szervezőkön ütött rajta a TEK

Radar360: Fókuszban a Szájer-ügy

Radar360: Fókuszban a Szájer-ügy