szerző:
hvg.hu

A kórházak nem saját tulajdonba kapták meg az autókat, külön havidíjat kell fizetniük értük, és speciális szabályokat kell betartani a használatkor.

Korábban beszámoltunk róla, hogy 249 elektromos Volkswagent vett a kormány a kórházaknak, a Népszava azonban most arról ír, hogy hiába a gáláns ajándék, az intézményeknek havi 54 ezer forintos "használati díjat" kell fizetnie az autókért a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságnak (KEF).

A lap úgy tudja, a kórházaknak az összeget negyedévente a KEF számlájára kell utalniuk, a pénzügyi tranzakció költsége is az intézményeket terheli, a használati díjért cserébe pedig a KEF köti a gépjármű felelősség- és Casco-biztosítást, vállalja a káresemények ügyintézést, a gumicserét, a karbantartást, a javítást, a szervizt, valamint asszisztencia szolgáltatást is biztosítanak, de a kórházat terheli a gépkocsi "birtoklásával" kapcsolatos többi költség, ideértve a töltést, az autópálya, parkolás, behajtás, tárolási, illetve a gépjármű-takarítás díját. Az okmányirodai vagy bírsággal kapcsolatos ügyintézésért a KEF 5 ezer forint plusz áfát számít fel.

Az e-autókat a kórházaknak határozott időre, 60 hónapra és szigorú feltételekkel adták oda. A kocsit csak külön kiállított "állami gépkocsi vezetési engedély" birtokában vezetheti bárki, ezért az intézményvezetőknek meg kellett nevezniük azokat a munkatársaikat, akik használhatják az autót. A menetlevelet az autóba szerelt "elektronikus menetíró" személyre szólóan állítja ki. Minden sofőr egyedi kódot kap, amint beül a volán mögé, be kell írnia ezt az azonosítóját a műszerfalon található billentyűzeten. Az elektronikus menetíró berendezés a kóddal azonosítja a vezetőt, és kiállítja az útnyilvántartást az illető nevére.

A potenciális sofőröknek a napokban kellett aláírniuk egy úgynevezett felelősségvállalási nyilatkozatot is, miszerint a saját hibás károkért, szabálysértésekért és egyéb bírságok megfizetését magukra vállalják.

Korábban az is kiderült, hogy a kórházaknak azért is pluszpénzt kell majd fizetnie, ha évente 30 ezer kilométernél többet mennek az autókkal.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
11+1 tuti tipp, hogy (még) tovább bírja a telefonja egy feltöltéssel

11+1 tuti tipp, hogy (még) tovább bírja a telefonja egy feltöltéssel

Buzinkay György: Kulturális fehérterror

Buzinkay György: Kulturális fehérterror

Nagy a dugó Zuglóban, baleset volt a Nagy Lajos király útján

Nagy a dugó Zuglóban, baleset volt a Nagy Lajos király útján

Peter Handke: "Egy szót sem lehet elítélni, amit Jugoszláviáról írtam. Ez irodalom"

Peter Handke: "Egy szót sem lehet elítélni, amit Jugoszláviáról írtam. Ez irodalom"

Németh Sándor: Korábban jómagam is foglalkoztam a jógával

Németh Sándor: Korábban jómagam is foglalkoztam a jógával

Most már nyugodtan nassol a kórházban a megpörkölődött koala

Most már nyugodtan nassol a kórházban a megpörkölődött koala