szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Daimler szögletes vonalvezetésű ikonikus terepjárójával hamarosan teljesen hangtalanul is suhanhatunk. És a zöld rendszám is jár neki.

A Mercedes négy évtizedig kisebb-nagyobb módosításokkal gyártotta a G osztály első generációját, melyet nemrégiben váltott az általunk is alaposan letesztelt és a mellékelt fotókon látható második generáció. Utóbbi modell jelenleg kizárólag nagy benzines és dízelmotorokkal kapható, de hamarosan változni fog a helyzet.

Történt ugyanis, hogy a cég első embere, Ola Källenius elárulta, hogy érkezőben a G osztály lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncú változata, az EQG. Ami a várakozások szerint a külsejét tekintve csak minimálisan fog eltérni a belsőégésű motorral szerelt testvéreitől, a néhány napja leleplezett elektromos Mustang példájára.

László Ferenc

Megjegyzendő, hogy a gyáriakat már megelőzte az osztrák Kreisel Electric, mely a közelmúltban készített egy 483 lóerős villany G osztályt, mely elsősorban 5,6 másodperces 0–100-as gyorsulásáról, illetve 300 kilométeres hatótávot biztosító 80 kWh-s akkumulátoráról ismerszik meg.

A Mercerdes G osztály jelenleg legolcsóbban 33,7 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős dízelmotorral szerelt G 350 d. A 422 lóerős benzinmotoros G 500 alapára 38 millió forint, az 585 lovas AMG G 63 pedig 53 millió forinttól indul.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!