szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már javában tesztelik a prototípusokat, a vevők pedig körülbelül egy év múlva vehetik át a megrendelt példányokat.

A Genfi Autószalonon debütált a horvátországi székhelyű Rimac második hipersportkocsija, a C_Two, amelyből összesen alig 150 példány fog készülni. Azonban még ez is komoly mennyiség ahhoz képest, hogy az elődből csak 8 utcai és 2 versenypályára szánt példány látott napvilágot. És ebből egyet maga Richard Hammond, a The Grand Tour egyik műsorvezetője tört totálkárosra.

A mintegy 700 millió forintos második generációs horvát villanyautó 4,75 méter hosszú, 1,98 méter széles, alig 1,2 méter magas, és a legfrissebb híradások szerint 17 prototípust gyártanak belőle, mielőtt 2020-ban megkezdődik a sorozatgyártás. Az ígéretek arról szólnak, hogy a villanyautó első példányait a jövő év végén vehetik majd át a vásárlók.

László Ferenc

A négy villanymotorral, négy váltóval és négykerék-hajtással rendelkező Rimac C_Two nem kevesebb mint 1914 lóerős teljesítményt, illetve 2300 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. Ezen adatok ismeretében talán már meg sem lepődünk azon, hogy a C_Two alig 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis körülbelül olyan fürge, mint a Tesla Roadster 2.

László Ferenc

A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h. A 120 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 1950 kilogramm tömegű autó a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel 550 kilométert képes megtenni, 0-ról 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető a telepe és Level 4-es önvezetés is van benne. Utóbbi miatt nem kevesebb mint 8 kamera, 2 Lidar rendszer, 6 radar és 12 ultraszónikus szenzor található a kocsiban.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!