szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a nagyon keveset használt és különleges felszereltségű 300 SL egy hamisítatlan négykerekű időgép.

1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze. A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

A sokak által az évszázad sportautójának tartott Mercedes 300 SL-ből most felbukkant egy viszonylag korai 1956-os példány, mellyel eddig alig több mint 31 000 kilométert tettek meg, és amely éppen új gazdájára vár.

Classicdriver

A kocsi érdekessége, hogy a nagyon ritka gyári verseny felszereltséggel rendelkezik, így például Rudge felnikre szerelt gumikon gördül, illetve a motorját és a felfüggesztését is sportosabbra hangolták.

Classicdriver

Az ezüstszürke fényezésű kocsi motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres benzines egység található, mely egy négyfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 215 lóerős teljesítményét, illetve 274 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Classicdriver

A kétajtós sportkupé 10 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebesség 260 km/h.

Classicdriver

A Németországban árult Mercedes 300 SL árcéduláján 1 395 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 460 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!