szerző:
László Ferenc

Valenciában megnéztük, hogy milyen a gyakorlatban a normál visszapillantóval már egyáltalán nem rendelkező Honda e.

Hamarosan megérkeznek hazánkba a nemrégiben leleplezett Honda e első példányai, mi pedig abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a kellemes 20 fokos spanyol napsütésben már vezethettük a kis japán villanyautót.

Hétvégén érkezik a részletes beszámoló, addig is azonban most a Honda e visszapillantójával foglalkozunk egy kicsit behatóbban.

©

Nem ez a világ első digitális külső visszapillantó "tükrös" autója, hiszen az Audi e-tron és a Lexus ES már korábban nyújtott hasonló megoldást. Ez viszont a világ első olyan sorozatgyártású autója, melyen a standard felszereltség részét képezi a kamerás rendszer.

Elölről.
©
Hátulról.
©

Az ajtón a hagyományos tükrök helyét oldalanként egy kis kompakt nyúlvány vette át, melynek szerves része a hátrafele pozicionált kamera. Utóbbi folyamatos élőképét a műszerfal öt kijelzője közül a két szélsőn lehet figyelemmel kísérni.

Elsőre furcsa a dolog, hiszen a berögződések miatt a szokásos helyükön, a karosszérián kívül keressük tekintetünkkel a tükröket, de aztán egész gyorsan hozzászokik az ember a digitális rendszerhez.

©

A 6 colos képátlójú, automatikus fényerőállítású kijelzők kellően kontrasztos, napsütésben és sötétben is jól látható, jó minőségű képet biztosítanak. A normál mellett 50 százalékkal kisebb holttérrel kecsegtető nagylátószögű üzemmód is választható, ennek bekapcsolásához azonban meg kell állni a kocsival.

Tapasztalataink szerint az esetek többségében a normál látószög jobb szolgálatot tesz, főleg annak ismeretében, hogy a hagyományos holttérfigyelő rendszer sem hiányzik a fedélzetről.

©
©

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mi van akkor, ha elszennyeződik a kamera? Nos, sáros vízzel nem próbálkoztunk, azt viszont megnéztük, hogy mi történik, ha a különleges vízlepergető réteget kapott kamerát alaposan nyakon öntjük vízzel. Nos, ez a jelek szerint egyáltalán nem jelent gondot:

Éjszaka nem állt módunkban vezetni a Honda e-t, de a relatíve sötét alagutakban használhatónak tűnt a rendszer, bár ilyenkor megnő a kijelzők úgynevezett képzaja. Vagyis szemcsésedni kezd a kép.

És miért jó ez az egész nekünk? Nos, a gyártó szerint a digitális tükör légellenállása 90 százalékkal kedvezőbb a normál tükörénél, az autó teljes egészét tekintve pedig néhány százalékos javulás tapasztalható. Emiatt picit csökken a fogyasztás, nem mellesleg pedig a szélzaj is jól hallhatóan megszelídül.

A villanymotoros autóban a legnagyobb csend uralkodott a próba során, a szélzaj teljesen minimális, a legnagyobb zaj a gumik felől érkezik.

©

Komoly gyakorlati előny továbbá, hogy mivel nincsenek hatalmas külső tükrök, a látómezőnk sokkal nagyobb, előre oldalra sokkal több mindenre rálátásunk nyílik vezetés közben. A rendszer egész gyorsan megszokható, olyannyira, hogy utána normál autóba átülve néhány percig automatikusan a karosszérián belül keressük a visszapillantó képét.

Abban pedig egyelőre csak bízni tudunk, hogy a japán mérnökök a megbízhatóságra és strapabíróságra is odafigyeltek.

©

A Honda képviselőitől megtudtuk, hogy a digitális visszapillantó az EU összes országában és Japánban is engedélyezett. Az USA-ban viszont nem, de ott nem is tervezik forgalmazni a kis villanyautót.

©

Érdekesség, hogy a Honda e belső, középső normál visszapillantó tükre egy laza mozdulattal digitális módba kapcsolható. Ilyenkor a rejtett kijelző a tolatókamera élőképét mutatja, ami elsősorban akkor jöhet jól, ha hátrafelé magas utasok vagy nagyobb tárgyak zavarnak bele a szabad kilátásba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
1,7 milliárd forintba kerül a Pagani legújabb, 827 lóerős autója

1,7 milliárd forintba kerül a Pagani legújabb, 827 lóerős autója

Szinte minden bukott fideszes polgármesternek talált már új helyet Orbán

Szinte minden bukott fideszes polgármesternek talált már új helyet Orbán

"Hálás vagyok Orbán Viktornak, hogy kicsit felrázta a pedagógusokat" - videó

"Hálás vagyok Orbán Viktornak, hogy kicsit felrázta a pedagógusokat" - videó

Fedőneve: állambiztonság. A titkosszolgálatok irányítása 1990 után is a régi kezekben maradt

Fedőneve: állambiztonság. A titkosszolgálatok irányítása 1990 után is a régi kezekben maradt

Az Egyesült Államokban az influenzás betegekre is kiterjesztik a koronavírus-tesztet

Az Egyesült Államokban az influenzás betegekre is kiterjesztik a koronavírus-tesztet

Nyugdíj- és béremelést kérnek a szakszervezetek, ha már ennyire jól teljesít a gazdaság

Nyugdíj- és béremelést kérnek a szakszervezetek, ha már ennyire jól teljesít a gazdaság