szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fontos a környezetvédelem, de azért menjen a paripa.

A német autópiacon tavaly is egyre nagyobb teljesítményű modellek iránt érdeklődtek az ügyfelek. A 2019-ben nyilvántartásba vett új autók átlagosan 158 lóerő teljesítménnyel bírtak – áll a Duisburg-Essen Egyetem tanulmányában. Ez az érték 4,4 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban, és sorozatosan ez már a tizedik év, melyet a növekedés jellemez – írja az Autopro oldal.

Az adatokat a nehezebb SUV-ok és a plug-in hibridek húzzák felfelé leginkább. Az újonnan eladott utcai terepjárók átlagosan 172, míg a hibridek 194 lóerős teljesítménnyel rendelkeznek. A hibrideknek legalább két motorjuk van – a belső égésű motor mellett további elektromos motorok is hajtják őket –, jellemzően nő a rendszer teljesítménye, csakúgy, mint a jármű súlya is.

A túl nagy teljesítményű hibridek újabb klímavitákat indíthatnak, hívják fel szakértők a figyelmet, és szó van a bonus-malus besorolási rendszer bevezetéséről is, amellyel a nagyobb fogyasztású autók drágábbá válnának.

Közutálat övezi a divatterepjárókat: kamu büntetési cetlit tesznek a SUV-okra a németek

Az egyre kelendőbb divatterepjárókat elsősorban a nagy fogyasztásuk és magas károsanyag-kibocsátásuk miatt éri kritika.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!