szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fontos a környezetvédelem, de azért menjen a paripa.

A német autópiacon tavaly is egyre nagyobb teljesítményű modellek iránt érdeklődtek az ügyfelek. A 2019-ben nyilvántartásba vett új autók átlagosan 158 lóerő teljesítménnyel bírtak – áll a Duisburg-Essen Egyetem tanulmányában. Ez az érték 4,4 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban, és sorozatosan ez már a tizedik év, melyet a növekedés jellemez – írja az Autopro oldal.

Az adatokat a nehezebb SUV-ok és a plug-in hibridek húzzák felfelé leginkább. Az újonnan eladott utcai terepjárók átlagosan 172, míg a hibridek 194 lóerős teljesítménnyel rendelkeznek. A hibrideknek legalább két motorjuk van – a belső égésű motor mellett további elektromos motorok is hajtják őket –, jellemzően nő a rendszer teljesítménye, csakúgy, mint a jármű súlya is.

A túl nagy teljesítményű hibridek újabb klímavitákat indíthatnak, hívják fel szakértők a figyelmet, és szó van a bonus-malus besorolási rendszer bevezetéséről is, amellyel a nagyobb fogyasztású autók drágábbá válnának.

Közutálat övezi a divatterepjárókat: kamu büntetési cetlit tesznek a SUV-okra a németek

Az egyre kelendőbb divatterepjárókat elsősorban a nagy fogyasztásuk és magas károsanyag-kibocsátásuk miatt éri kritika.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!