szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az intézkedést két éve azért vezették be, hogy bebizonyítsák: egy kicsivel magasabb sebesség nem hat ki negatívan a környezetre vagy a balesetek számára. Nem jött be.

Véget ért Ausztriában a tesztidőszak, amely alatt akár 140 kilométeres óránkénti sebességgel is lehetett haladni egyes autópálya-szakaszokon.

Vasárnapra virradóra leszerelték az összes jelzőtáblát, amely a korábbi 130 kilométer/órásnál nagyobb sebességet engedélyezett együttesen 120 kilométernyi autópályán.

„A nagyobb sebesség nagyobb környezeti ártalmat okoz” - indokolta az átmeneti intézkedés visszavonását Leonore Gewessler közlekedési, közlekedési, innovációs és technológiai miniszter.

A 140-es tempó 2018 augusztusa óta volt megengedett 5 és 22 óra között az A1-es autópálya 88 kilométernyi szakaszán Alsó-Ausztriában és 32 kilométeren Felső-Ausztriában.

A sebesség felső határát a zöldpárti miniszter elődje, a szabadságpárti Norbert Hofer emelte meg, hogy bebizonyítsa, egy kicsivel magasabb sebesség nem hat ki negatívan a környezetre vagy a balesetek számára.

A volt miniszter vasárnapi közleményében megjegyezte: tart tőle, hogy az intézkedés miatt az osztrák autópályák jobbfajta országutakká züllenek le. Szerinte a Tempo 140 nevű projekt eltörlése nélkülöz minden logikát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Százhatvannal az osztrák autópályákon?

Vegyes fogadtatásra talált az osztrák közlekedési miniszter elképzelése, hogy meghatározott körülmények között 160 km/órára lehetne emelni a sebességhatárt az osztrák autópályákon.