Többé nem lehet 140 km/órával száguldani az osztrák autópályán

Az intézkedést két éve azért vezették be, hogy bebizonyítsák: egy kicsivel magasabb sebesség nem hat ki negatívan a környezetre vagy a balesetek számára. Nem jött be.

  • MTI MTI
Többé nem lehet 140 km/órával száguldani az osztrák autópályán

Véget ért Ausztriában a tesztidőszak, amely alatt akár 140 kilométeres óránkénti sebességgel is lehetett haladni egyes autópálya-szakaszokon.

Vasárnapra virradóra leszerelték az összes jelzőtáblát, amely a korábbi 130 kilométer/órásnál nagyobb sebességet engedélyezett együttesen 120 kilométernyi autópályán.

„A nagyobb sebesség nagyobb környezeti ártalmat okoz” - indokolta az átmeneti intézkedés visszavonását Leonore Gewessler közlekedési, közlekedési, innovációs és technológiai miniszter.

A 140-es tempó 2018 augusztusa óta volt megengedett 5 és 22 óra között az A1-es autópálya 88 kilométernyi szakaszán Alsó-Ausztriában és 32 kilométeren Felső-Ausztriában.

A sebesség felső határát a zöldpárti miniszter elődje, a szabadságpárti Norbert Hofer emelte meg, hogy bebizonyítsa, egy kicsivel magasabb sebesség nem hat ki negatívan a környezetre vagy a balesetek számára.

A volt miniszter vasárnapi közleményében megjegyezte: tart tőle, hogy az intézkedés miatt az osztrák autópályák jobbfajta országutakká züllenek le. Szerinte a Tempo 140 nevű projekt eltörlése nélkülöz minden logikát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.