Az első Audi A3-ról 1996-ban hullott le a lepel, amit aztán 2003-ban követett a második, 2012-ben pedig a harmadik kiadás. És most megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult negyedik generáció:
A frontrészt a már jól ismert hatalmas Singleframe hűtőrács, illetve az alapáron járó LED-es fényszórók uralják. A hossz, illetve a szélesség 3-3 centimétert nőtt, ellenben a tengelytávolság és a magasság változatlan maradt. A csomagtartó alaphelyzetben 380 literes, a második üléssor ledöntésével pedig 1200 literesre bővíthető.
Az ötajtós és szedán változatban gyártandó negyedik generációs Audi A3-ból nem lesz háromajtós és kabrió változat.
Az MIB3 infotainment rendszer az általunk nemrégiben alaposan letesztelt 8-as Golfból már ismerős lehet, a klímavezérlés azonban ezúttal nem érintőkijelzős, hanem hagyományos nyomógombos vezérlést kapott. A kormány mögötti digitális műszeregység alapáron 10,25 colos képátlójú, felár ellenében pedig 12,3 colos. A középső érintőképernyő 10,1 colos.
Az Apple Carplay és Android Auto alapáras, sőt, az Alexa támogatásnak köszönhetően hangparancsokkal akár az okosotthonunk is távvezérelhető az autóból.
A forgalmazás kezdetekor egy 150 lóerős 1,5 literes benzinmotor, illetve egy 116 és egy 150 lóerős változatban elérhető 2 literes gázolajos egység lesz elérhető. Később érkezik egy 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített 110 lóerős 3 hengeres benzinmotor, amit aztán plugin hibrid és földgázos változatok is követnek.
A hatfokozatú kézi váltóval, illetve hétfokozatú DSG automata váltóval, valamint 16-19 colos kerekekkel szerelt Audi A3 110 lovas alapmodellje 26 800 euróba (9,1 millió forint) fog kerülni. A 116 lóerős dízelért 29 900 eurót (10,2 millió forint) kérnek majd, ahhoz pedig, hogy a 150 lovas benzines A3-ast vezethessük haza, minimum 28 900 eurót (9,8 millió forint) kell kifizetni.
A márciustól rendelhető új A3 első példányait májusban vehetik majd át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.