szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A koronavírus sújtotta időszakban a vállalat az egészségügyi előírások maximális betartásával indította el a Polestar 2 kínai gyártását.

Koronavírus-világjárvány
Magyarországon is veszélyhelyzetet rendelt el a kormány a koronavírus-világjárvány miatt. A korábban ismeretlen kórokozó (a SARS-CoV-2) a kínai Vuhan városából terjedt el világszerte. A tüdőgyulladással járó megbetegedés (a COVID-19) néhány hónap alatt több ezer halálos áldozatot szedett, naponta ezrek fertőződnek meg. A vírus terjedésével és leküzdésével kapcsolatos fejleményeket cikksorozatunkban követheti.
Friss cikkek a témában

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Tavaly márciusban pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, amelynek most megkezdődött a sorozatgyártása.

©

Az újdonság Kínában, Luqiao városában készül, ahol az egészségügyi előírások maximális betartása mellett kezdődött meg a gyártás. Jelen állás szerint az első példányok várhatóan idén nyáron érkeznek meg Európába, a Performance Pack-os jól felszerelt (Brembo fékes, Öhlins lengéscsillapító, 20 colos kerék) típus alapára 57 900 euró (20,5 millió forint). A későbbiekben érkezni fog egy ennél jelentősen olcsóbb, 39 900 eurós (14,2 millió forint) áron támadó alapmodell is.

©

A nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb alig 4,7 másodperc alatt letudható vele.

©

A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 470 kilométeres hatótávolságot biztosít az WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.

©

A maximum 150 kW-tal tölthető Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, illetve a fejlett hangvezérlés.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Megszülettek az első hazai óriásvidra-kölykök

Megszülettek az első hazai óriásvidra-kölykök

Egyre többeknél fordul elő májrák

Egyre többeknél fordul elő májrák

Meghalt a 11. koronavírusos beteg Magyarországon

Meghalt a 11. koronavírusos beteg Magyarországon