szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A koronavírus sújtotta időszakban a vállalat az egészségügyi előírások maximális betartásával indította el a Polestar 2 kínai gyártását.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Tavaly márciusban pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, amelynek most megkezdődött a sorozatgyártása.

©

Az újdonság Kínában, Luqiao városában készül, ahol az egészségügyi előírások maximális betartása mellett kezdődött meg a gyártás. Jelen állás szerint az első példányok várhatóan idén nyáron érkeznek meg Európába, a Performance Pack-os jól felszerelt (Brembo fékes, Öhlins lengéscsillapító, 20 colos kerék) típus alapára 57 900 euró (20,5 millió forint). A későbbiekben érkezni fog egy ennél jelentősen olcsóbb, 39 900 eurós (14,2 millió forint) áron támadó alapmodell is.

©

A nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb alig 4,7 másodperc alatt letudható vele.

©

A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 470 kilométeres hatótávolságot biztosít az WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.

©

A maximum 150 kW-tal tölthető Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, illetve a fejlett hangvezérlés.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!