szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A ralipályákon egykoron hatalmas sikereket elért típus ezen utcai változata eddig kevesebb mint 7 ezer kilométert hagyott maga mögött.

A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.

Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fel a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:

©

A mellékelt fotókon egy 1992-ben gyártott Lancia Delta HF Integrale Evoluzione látható, mely a Lancia Rally Team utolsó homologizációs autója volt, ugyanis az egy évvel később jött és 5 lóerővel erősebb Evoluzione II-vel már nem versenyzett a gyári csapat.

©

Az igen komoly szélesítésekkel rendelkező Evoluzione 2 literes 16 szelepes frontmotorja 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 210 lóerős maximális teljesítményét, ami egy kéziváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.

A legnagyobb nyomaték 300 Nm, ami 3500-as fordulaton ébred. A 0-100-as sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség 220 km/h, és ezek az értékek a 90-es évek elején igen komoly tiszteletet érdemeltek egy kompakt autó esetében.

©

A Ferrari Fly Yellow fantázianevű sárga fényezést kapott példány értékét növeli, hogy abból a Giallo Ferrari sorozatból származik, mely mindössze 400 darabot számlált. A többek közt ABS-sel, légkondicionálóval és Recaro bőrülésekkel rendelkező Lancia Delta HF Integrale Evoluzione eddig mindössze 6 558 kilométert tett meg, és 2017-ig az első tulajdonosánál volt.

©

A Giugiaro által tervezett négyajtós Lancia ezen lényegében gyári állapotú, módosítás nélküli példányát most az Egyesült Államokban árulják – az összes papírjával és gyári szerszámával együtt. Az árat csak a komoly érdeklődőknek árulja el a tulajdonos, mindenesetre az ilyen Lanciák általában 50-60 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!