szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A ralipályákon egykoron hatalmas sikereket elért típus ezen utcai változata eddig kevesebb mint 7 ezer kilométert hagyott maga mögött.

A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.

Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fel a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:

©

A mellékelt fotókon egy 1992-ben gyártott Lancia Delta HF Integrale Evoluzione látható, mely a Lancia Rally Team utolsó homologizációs autója volt, ugyanis az egy évvel később jött és 5 lóerővel erősebb Evoluzione II-vel már nem versenyzett a gyári csapat.

©

Az igen komoly szélesítésekkel rendelkező Evoluzione 2 literes 16 szelepes frontmotorja 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 210 lóerős maximális teljesítményét, ami egy kéziváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.

A legnagyobb nyomaték 300 Nm, ami 3500-as fordulaton ébred. A 0-100-as sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség 220 km/h, és ezek az értékek a 90-es évek elején igen komoly tiszteletet érdemeltek egy kompakt autó esetében.

©

A Ferrari Fly Yellow fantázianevű sárga fényezést kapott példány értékét növeli, hogy abból a Giallo Ferrari sorozatból származik, mely mindössze 400 darabot számlált. A többek közt ABS-sel, légkondicionálóval és Recaro bőrülésekkel rendelkező Lancia Delta HF Integrale Evoluzione eddig mindössze 6 558 kilométert tett meg, és 2017-ig az első tulajdonosánál volt.

©

A Giugiaro által tervezett négyajtós Lancia ezen lényegében gyári állapotú, módosítás nélküli példányát most az Egyesült Államokban árulják – az összes papírjával és gyári szerszámával együtt. Az árat csak a komoly érdeklődőknek árulja el a tulajdonos, mindenesetre az ilyen Lanciák általában 50-60 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Órákig feküdhetett egy koronavírus-fertőzött mellett egy hasfájásos beteg

Órákig feküdhetett egy koronavírus-fertőzött mellett egy hasfájásos beteg

Földrengés volt Somogyban

Földrengés volt Somogyban

Egymással harcoló medve és bika szobrot állít a jegybank

Egymással harcoló medve és bika szobrot állít a jegybank