szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Alex Zanardi nevével fémjelzett limitált szériás kocsi fejlesztésében egykoron maga Ayrton Senna is rész vett.

Minden rendben lesz
Annyi baljós hír van manapság, hogy mindenki vár valami jobbra, biztatóra. Így vagyunk ezzel mi is: nem dobja fel sem a home office-ban, sem a szerkesztőségben ülő újságírót a helyzet, amikor jóformán csak bajokról szóló információkat kap. Pedig van azért olyan is, aminek örülni lehet, ami megnevettet, vannak remek kezdeményezések, példaértékű kiállások. Ezeket gyűjtjük ebben a cikksorozatban.
Friss cikkek a témában
A Honda először 1989 februárjában, a Chicagói Autószalonon tárta a nagyközönség elé vadonatúj sportautóját, az NSX-et, mely azonnal osztatlan sikert aratott. Az első példányok 1990-ben Japánban találtak gazdára, és a típus egészen 2005-ig gyártásban maradt, a második generációs változat pedig csak 2016-ban látta meg a napvilágot.

Ma már egyre nehezebb jó állapotban lévő, relatíve szerény futásteljesítményű első generációs NSX-et találni, most viszont felbukkant egy ilyen, online liciten éppen új gazdára váró példány.

Bringatrailer.com

A mellékelt fotókon látható NSX 1999-ben látta meg a napvilágot, és amerikai piacos modellről lévén szó nem Honda, hanem Acura márkajelzést visel magán. De ami ennél sokkal érdekesebb, hogy a kocsi abból a mindössze 51 példányos Zanardi Edition sorozatból származik, mellyel Alex Zanardi CART-ban szerzett '97-es és '98-as bajnoki címét ünnepelték meg.

Bringatrailer.com

A limitált sorozat konkrétan 43. legyártott autójával eddig 91 ezer kilométer tettek meg, és a kocsi érdekessége, hogy közel 70 kilogrammal könnyebb a már amúgy sem túl nehéz alapmodellnél. Az 1-es sorszámú autót egyébként maga Alex Zanardi kapta meg, és az olasz pilóta 2001-es nagy balesetét követően úgy alakították át, hogy a mozgássérült Zanardi továbbra is vezetni tudja.

Bringatrailer.com

Az amerikai Brookfieldben állomásozó Acura NSX vörös fényezésű, utasterét pedig fekete bőr borítja. A Bose hifivel és klímával rendelkező autó középen elhelyezett 3,2 literes V6-os szívó benzinmotorja 290 lóerős teljesítménnyel és 304 Nm-es nyomatékkal bír, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

Bringatrailer.com

A mintegy 1,3 tonna tömegű NSX VTEC motorja egészen 8000-es fordulatszámig elforgatható. A 16-17 colos kerekeken gördülő, alig 1,17 méter magas sportautó 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 270 km/h.

Bringatrailer.com

A cikkünk írásakor 77 777 dolláros (26,1 millió forint) legmagasabb licitű kocsi fejlesztésében maga Ayrton Senna, háromszoros F1-világbajnok is részt vett, aki versenypályán konkrétan ilyen tempót diktált az NSX-ben gépészkedve.

Bringatrailer.com

 

Bringatrailer.com
Bringatrailer.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!