szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezzel a Ferrarival kivételesen nemcsak tükörsima aszfalton lehet igen komoly tempóval száguldani.

A Ferrari 1975-ben a legendás Dino 246 GT utódjaként dobta piacra az 1985-ig gyártásban maradt 308-as modellt, melyből kupé (GTB) és nyitható tetejű (GTS) változat is készült. Az alig 1,3 tonnás olasz sportkocsi 3 literes V8-as középmotorja 227 lóerőt, illetve 284 Nm-es nyomatékot ad le, ami 6,1 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 255 km/h végsebességhez elegendő.

A 2 897 példányban készült Ferrari 308 GTB-ből 4 darab B-csoportos raliautót is gyártottak, és ezek közül csak 3-ba került hengerenként 4-szelepes csúcsmotor. És most az utóbbi triumvirátus egyik igen komoly értéket képviselő példánya került eladó sorba:

Classicdriver
Classicdriver

A 2-szelepes kivitel 288 lóerejéhez képest a 4-szelepes erőforrás 320 lóerős produkciót ad elő, és egészen 8 000-es fordulatszámig pörgethető.

Classicdriver
Classicdriver

Az eladásra kínált 1983-as autóval az adott évi rali világbajnokságban Harry Toivonen versenyzett, akinek testvére, Henri Toivonen is egy hasonló Ferrarival állt rajthoz a Rallye di San Marinón. Harri olajprobléma, Henri baleset miatt nem ért célba ezen a versenyen.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!