szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ma már minden második eladott Bentley a SUV Bentayga.

Az angol márka első szabadidő-autója – amely egyben az első luxus SUV is volt – 2015-ben jelent meg. Azóta több mint 20 ezer példányt adtak el belőle, ami bizonyítja, hogy a piac nyitott egy ilyen, korábban az arisztokrata autók közt elképzelhetetlennek tartott járműtípusra.

Az ötéves modell most megkapta az első frissítését, amely ránézésre is elég sok újdonságot tartalmaz. A frontrész változott talán a legkevésbé, valamivel szélesebb lett a hűtőmaszk, ezzel együtt talán sportosabb a megjelenése a kocsinak. A Bentayga hátsó része viszont teljesen megújult és átvette a mostani Bentley Continental GT jellegzetes lámpatesteit. Újdonság a két új karosszériaszín is.

Bentley
Bentley
Bentley
Bentley
Bentley

A kabintérben a klasszikus luxusautós kelléktár vonul fel, némileg frissítve. Lecserélték a légbefúvó elemeket, új a kormánykerék, az ajtópanelek és a 10,9 colos kijelző a középkonzolon. A Bentayga esetében is megjelent a svájci Naim cég egyedi hifi rendszere a kocsiban, ami 20 hangszórót és 1780 Wattos teljesítményt jelent.

Bentley
Bentley
Bentley
Bentley

A megújult SUV-ban az alapmotor a V8-as 4.0 literes duplaturbós egység – ami a Porsche Cayenne-ben is megtalálható  – 550 lóerővel és 770 Nm-es nyomatékkal. Hamarosan érkezik a Bentayga plugin hibrid változata is, akárcsak a csúcsmotoros W12-es 630 lóerő feletti teljesítménnyel.

Bentley Flying Spur-teszt: a korona ékköve nem lehet SUV

Az autók királya még mindig nem szabadidő-autó, hanem egy nagy limuzin! Sok mindenért lehet kárhoztatni a Bentley-t - például éppen a divatterepjárójuk miatt -, de azt el kell ismerni: a Flying Spur minden részletében ott van a hagyományos uralkodói fölény. Kölcsön kaptuk, kipróbáltuk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!