szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nálunk minden további nélkül zöld rendszámmal ellátható Enyaq iV hivatalos leleplezésére egy hónap múlva kerül sor.

A Skoda pár napja bejelentette, hogy első tisztán elektromos hajtásláncú divatterepjárója, az Enyaq iV hivatalosan szeptember 1-jén mutatkozik majd be. A cseh fővárosban debütáló újdonságnak most először az utasterébe is betekinthetünk, igaz, egyelőre még csak gyári skiccek segítségével:

Skoda

A műszerfalat a nagyméretű középső érintőkijelző és a kisebb képátlójú digitális műszeregység uralja, a széles középkonzolon lévő menetirányváltó egészen kisméretű.

Skoda

A Skoda ezenkívül azt is megmutatja nekünk, hogy hol kap helyet az akkumulátorcsomag:

Skoda

A Volkswagen ID.4 testvérmodelljének tekinthető Skoda Enyaq iV a Volkswagen-konszern elektromos platformjára, az MEB-re épül, és tulajdonképpen nem más, mint a tavaly leleplezett Skoda Vision iV koncepcióautó sorozatgyártásba küldendő végleges változata. Az Enyaq iV rövidebb, mint az Octavia, utasterének tágassága pedig leginkább a Kodiaqéhoz hasonlítható.

A 150 lóerős alapmodell hátsókerék-hajtású és 340 kilométeres hatótávolságú, felette a 180 lóerős és 390 kilométeres hatótávú, illetve 204 lóerős és 500 kilométeres hatótávú kivitel található. A 265 és 306 lóerős csúcsmodellek már összkerékhajtással bírnak és az ígéretek szerint elég lehet 460 kilométerenként töltőre dugni őket. Az akkumulátort maximum 125 kW teljesítménnyel lehet majd tölteni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!