szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem túlzás kijelenteni, hogy a megszokott konzervatív német luxusautós hagyományoktól igen messze áll a legújabb Mercedes S-osztály kabintere.

A Mercedes-Benz számtalan előzetessel próbálja elnyújtani legnagyobb presztízsű modelljének aktuális bemutatóját. Az S-osztály, W223-as kódjelű új generációja az idén ősszel mutatkozik majd be hivatalosan is teljes valójában, de a stuttgarti márka addig fokozatosan építi fel a modell premierjét.

Láttunk már néhány részletet a luxusautó külsejéről, egy-egy apróságot a belső térből, elárulták, milyen világújdonság lesz a navigációs rendszere, és azt is, mekkora teljesítményű lesz a legerősebb hibrid változat.

Most viszont lényegében a kabintér szinte minden részletét meg lehet nézni a gyári képeken. Az jól látszik, hogy a korábban elsősorban a konzervatív vevőkört kiszolgáló S-osztály átlép egy egészen más dimenzióba, és lényegében minden részletében a digitális világot hirdeti. Eltűnt szinte minden fizikai gomb vagy kapcsoló az autóból, hatalmas kijelzők és érintőképernyők vannak mindenhol. A műszerfalon egyáltalán nem lesz gomb, kivéve a motorindítóét.

©
©

A központi kijelző hatalmas, és láthatóan nagyon magas színvonalat képvisel, a négyzet alakú képernyő ráadásul azt az optikai illúziót nyújtja, mintha lefelé, a középkonzol alsó felén is folytatódna.

A multimédia terén az S-osztály továbbra a Burmester cég audiorendszerét használja majd, ez is kiderült a képekből és megfigyelhető, néhány igazán érdekes, új textúrájú anyag is, ami felbukkan az utastérben.

©
©
©
©
©
©
©

A hetedik generációs S-osztály alapmotorja egy 3 literes soros 6 hengeres benzines egység lesz, mely egy villanymotorral kiegészítve mintegy 367 lóerőt, illetve 500 Nm-t ad le. Ugyancsak hibrid technikát kap a 4 literes V8-as benzinmotor, ami 490 lóerősnek és 700 Nm-esnek ígérkezik.

Érkezőben továbbá néhány plugin hibrid, illetve sportos AMG kivitel is, az abszolút csúcsmodellben pedig várhatóan egy V12-es benzinmotor teljesít majd szolgálatot. Tisztán elektromos S-osztály nem lesz, viszont érkezik a már belső égésű motor nélküli új EQS.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Charlie Hebdó miatt gyilkolt volna

A Charlie Hebdó miatt gyilkolt volna

Az Autóklub kerékpársávokat szüntetne meg

Az Autóklub kerékpársávokat szüntetne meg

Mentesen, felelősséggel

Mentesen, felelősséggel