szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

245 lóerős a konnektoros hibrid.

A Nürburgringen készült videón bukkant fel a Skoda Octavia RS iV, a csehek sportos kompakt autója. A kocsi plugin hibrid technikája a Volkswagen Golf GTE-ből, illetve a Cupra Leon e-Hybridből már ismerős lehet. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es.

A 0-ról 100-ra 7,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 225 km/h. Összehasonlításképp: az elődből készített tisztán benzines RS 245 csúcsmodell 6,6 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra, és akár 250-nel is képes száguldani.

A kocsi még így sem versenypályára való, de a képek alapján tisztességesen helytáll, miközben egyáltalán nem kímélik:

A Skoda Octavia RS iV biztosan népszerű lesz, elsősorban annak köszönhetően, hogy a zöld rendszámra is jogosult, mivel hivatalosan 55 kilométert képes csak elektromos hajtással megtenni. Az árát Magyarországon hivatalosan még nem jelentették be, de Németországban már igen. E szerint legkevesebb 38 543 euróért (13,8 millió forint) lehet megvásárolni a modellt, a kombiért pedig minimum 39 225 eurót (14 millió forint) kell fizetni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

A magyarok Golfja – teszten az új Skoda Octavia

Egy Octavia csomagtere legyen egy számmal nagyobb, mint a konkurenseké, legyenek meg szokásos skodás okosságai, mint az UV-zöld jégkaparó a tankfedélen, és közben legyen elég alkuképes az ára. Az első két kívánság most is teljesül, sőt megint minden szempontból nagyot lépett előre az Octavia. Kérdés, hogy a mostanra meglehetősen borsos árát hogyan értékeli a piac.