szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A VW konszern cseh márkájának első részben elektromos RS modellje kizárólag automataváltóval készül. Szedán és kombi változatban.

A Skoda november közepén mutatta be az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult Octaviát, mely első körben úgymond hagyományos polgári változatokban vált elérhetővé. Most azonban lehullott a lepel a típus első sportos változatáról, az Octavia RS iV-ről:
Skoda

A sportos külsőt kapott, szedán, illetve kombi változatban készülő újdonság alapáron 18 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig 19 colos felnivel is rendelhető. Hátul kis spoilerre, valamint dupla kipufogóvégre, belül sportkormányra és komoly oldaltartású ülésekre lehetünk figyelmesek.

Skoda
Skoda

A plugin hibrid technika a Volkswagen Golf GTE-ből, illetve a Cupra Leon e-Hybridből már ismerős lehet. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót ad elő.

Skoda

A 0-100-as gyorsulást 7,3 másodperc alatt lehet letudni, a végsebesség 225 km/h. Összehasonlításképp, az elődből készített tisztán benzines RS 245 csúcsmodell 6,6 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra, és akár 250-nel is képes száguldani.

Skoda
Skoda

Az 55 kilométeres e-hatótávú, hatfokozatú DSG automataváltós Skoda Octavia RS iV forgalmazása ősszel kezdődik meg, az alapára várhatóan 40 000 euró (13,6 millió forint) magasságában fog alakulni.

A későbbiekben két újabb Octavia RS is érkezik, melyek közül a 2 literes benzinmotorral szerelt változat 245 lóerősnek, a 2 literes dízel egységgel ellátott verzió pedig 200 lóerősnek ígérkezik.

Skoda

 

Skoda
Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!