Itthon is bemutatkozott az Opel Mokka - elektromos változatban is

Az magyar piacon is legjobban fejlődő szegmensben újult meg százszázalékosan az Opel szabadidő-autója. És már az elektromos változat sem maradhatott el.

  • D.P. D.P.
Itthon is bemutatkozott az Opel Mokka - elektromos változatban is

Az idei évre kifutott néhány olyan slágermodell az Opelnél, amelynek pótlását elemi érdekük volt, minél hamarabb pótolni. Az Astra szedán eltűnése mellett, természetesen sokkal fontosabb mostanra a sikeres szabadidő-autó, a Mokka generációváltása. Az Opel esetében ugyan rendelkeznek már elektromos járművel az e-Corsa révén, azonban az némileg drága, nagyobb autókat is lehet választani hasonló áron a konkurenciából. Ezt az igényt is kitöltheti majd a várakozások szerint az új elektromos Mokka.

D.P.

A B-szegmensbe, a városi szubkompakt SUV-k közé érkező újdonság, ha nem csak az elektromos verziót nézzük a Renault Captur, Ford Puma, Peugeot 2008, Nissan Juke ellenfele lesz, hogy csak a legfrissebb arculatú konkurenseket említsük.

A megújult logós kisméretű szabadidő-autó az első, amely már ténylegesen nulláról indulva, egészében a francia PSA Peugeot-Citroen tulajdonlása alatt fejlesztettek a rüsselsheimi központú Opelnél. A kocsi az úgynevezett CMP platformra épül, ami a franciák sztenderdje a mostani személyautóik építésére, és alkalmas teljesen elektromos és hagyományos hajtású autók létrehozásához is.

D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.

Mindenképpen az új Mokka javára írható, hogy elég jelentősen elüt a fent is említett modellektől dizájnban, ami komoly versenyelőnyt hozhat a német autónak. A 4,15 méteres Mokka orrésze egyébként a legendás Opel Manta függőleges front észét idézi, ami jó ómen, ha karakteres autót akartak formálni a németek.

Vizuálisan modern szellemiséget sugároz az újdonság kívül-belül egyaránt. A kabintér is kifejezetten esztétikus miközben németesen puritán. Az Opel „Pure Panelnek" hívja a két nagy kijelzős - 10 colos, illetve 12 colos – kialakítást, amely a vezetőt információval látja el, valamint innen kezelhető az infotainment-rendszer. Pozitívumnak tűnik, hogy továbbra megtartották egyes funkciók - légkondicionálás, navigáció, hangerő - gombos szabályozását, így nem a digitális panelen kell keresgélni ezeket vezetés közben.

D.P.
D.P.
D.P.
D.P.

Hátul - tekintettel a kis méretre - nem szabad túl sokat várnunk a kisméretű SUV-tól, kissé szűkös hátul ülni, a tengelytáv ugyanis 2,55 méter (a Mokka-e esetében 2,56 méter), míg a csomagtér sztenderd méret a kategóriában 350 literes térfogatával, azonban itt az elektromos változat veszít valamennyit, ugyanis 310 liter a térfogata.

A Mokka-e a konszern jelenlegi elektromos autóinak a Peugeot e-2008-as és a DS3 Crossback E-Tense-nek a hajtásláncát kapta. Mindez egy 100 kW-os (136 lóerős) motort jelent, amelyet 50 kWh kapacitású akkumulátor lát el energiával, amely a jelenlegi tesztszabvány szerint 322 kilométeres hatótávra elég villamosenergiát tárol. A maximális sebessége 150 km/h-ra lehet az autónak. Háromfázisú töltővel, ami opcionális hozzá, akár 11 kW-os teljesítményű töltés is lehetséges a Mokkába ezzel 5 óra alatt fel lehet tölteni az akkumulátorát. A 7,4 kW-s egyfázisú, jellemzően otthoni/munkahelyi wallboxról 7 és fél órát vesz igénybe a töltése. 

Nem megfeledkezve a hagyományos változatokról, a 1.2 l-es turbós benzines 100 lóerős kézi sebességváltóssal indul a kínálat, az erősebb változat 130 lóerős, itt már 8 sebességes automata sebességváltó is rendelhető a hagyományosabb Mokkába, míg egyféle, 1.5 l-es 110 lovas motorú jelenti a gázolajos kínálatot.  

Az árakat a hazai importőr majd év vége előtt közi hivatalosan, de a Mokkát a németeknél 19 990 eurós (7 millió) áron kezdik árulni a benzinmotoros alapverzióban, míg az elektromos változat náluk 32 990 eurós (11,9 milliós) árról indul forgalmi adóval.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.