szerző:
D.P.
Tetszett a cikk?

Az magyar piacon is legjobban fejlődő szegmensben újult meg százszázalékosan az Opel szabadidő-autója. És már az elektromos változat sem maradhatott el.

Az idei évre kifutott néhány olyan slágermodell az Opelnél, amelynek pótlását elemi érdekük volt, minél hamarabb pótolni. Az Astra szedán eltűnése mellett, természetesen sokkal fontosabb mostanra a sikeres szabadidő-autó, a Mokka generációváltása. Az Opel esetében ugyan rendelkeznek már elektromos járművel az e-Corsa révén, azonban az némileg drága, nagyobb autókat is lehet választani hasonló áron a konkurenciából. Ezt az igényt is kitöltheti majd a várakozások szerint az új elektromos Mokka.

D.P.

A B-szegmensbe, a városi szubkompakt SUV-k közé érkező újdonság, ha nem csak az elektromos verziót nézzük a Renault Captur, Ford Puma, Peugeot 2008, Nissan Juke ellenfele lesz, hogy csak a legfrissebb arculatú konkurenseket említsük.

A megújult logós kisméretű szabadidő-autó az első, amely már ténylegesen nulláról indulva, egészében a francia PSA Peugeot-Citroen tulajdonlása alatt fejlesztettek a rüsselsheimi központú Opelnél. A kocsi az úgynevezett CMP platformra épül, ami a franciák sztenderdje a mostani személyautóik építésére, és alkalmas teljesen elektromos és hagyományos hajtású autók létrehozásához is.

D.P.
D.P.
D.P.
D.P.
D.P.

Mindenképpen az új Mokka javára írható, hogy elég jelentősen elüt a fent is említett modellektől dizájnban, ami komoly versenyelőnyt hozhat a német autónak. A 4,15 méteres Mokka orrésze egyébként a legendás Opel Manta függőleges front észét idézi, ami jó ómen, ha karakteres autót akartak formálni a németek.

Vizuálisan modern szellemiséget sugároz az újdonság kívül-belül egyaránt. A kabintér is kifejezetten esztétikus miközben németesen puritán. Az Opel „Pure Panelnek" hívja a két nagy kijelzős - 10 colos, illetve 12 colos – kialakítást, amely a vezetőt információval látja el, valamint innen kezelhető az infotainment-rendszer. Pozitívumnak tűnik, hogy továbbra megtartották egyes funkciók - légkondicionálás, navigáció, hangerő - gombos szabályozását, így nem a digitális panelen kell keresgélni ezeket vezetés közben.

D.P.
D.P.
D.P.
D.P.

Hátul - tekintettel a kis méretre - nem szabad túl sokat várnunk a kisméretű SUV-tól, kissé szűkös hátul ülni, a tengelytáv ugyanis 2,55 méter (a Mokka-e esetében 2,56 méter), míg a csomagtér sztenderd méret a kategóriában 350 literes térfogatával, azonban itt az elektromos változat veszít valamennyit, ugyanis 310 liter a térfogata.

A Mokka-e a konszern jelenlegi elektromos autóinak a Peugeot e-2008-as és a DS3 Crossback E-Tense-nek a hajtásláncát kapta. Mindez egy 100 kW-os (136 lóerős) motort jelent, amelyet 50 kWh kapacitású akkumulátor lát el energiával, amely a jelenlegi tesztszabvány szerint 322 kilométeres hatótávra elég villamosenergiát tárol. A maximális sebessége 150 km/h-ra lehet az autónak. Háromfázisú töltővel, ami opcionális hozzá, akár 11 kW-os teljesítményű töltés is lehetséges a Mokkába ezzel 5 óra alatt fel lehet tölteni az akkumulátorát. A 7,4 kW-s egyfázisú, jellemzően otthoni/munkahelyi wallboxról 7 és fél órát vesz igénybe a töltése. 

Nem megfeledkezve a hagyományos változatokról, a 1.2 l-es turbós benzines 100 lóerős kézi sebességváltóssal indul a kínálat, az erősebb változat 130 lóerős, itt már 8 sebességes automata sebességváltó is rendelhető a hagyományosabb Mokkába, míg egyféle, 1.5 l-es 110 lovas motorú jelenti a gázolajos kínálatot.  

Az árakat a hazai importőr majd év vége előtt közi hivatalosan, de a Mokkát a németeknél 19 990 eurós (7 millió) áron kezdik árulni a benzinmotoros alapverzióban, míg az elektromos változat náluk 32 990 eurós (11,9 milliós) árról indul forgalmi adóval.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!