Az Audi méretes elektromos autója a Porsche Taycan technikáját vonultatja fel.
Az Audi hamarosan piacra dobja új fejlesztésű sportos villanyautóját, az RS e-tron GT-t, melyet most előzetesen már le is lepleztek:
Az 5 méter hosszú újdonság alacsonyabb az A7-nél, az aljába szerelt 93,4 kWh kapacitású akkumulátor pedig mintegy 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A két darab villanymotort felvonultató hajtáslánc összteljesítménye 684 lóerő, ami mellé ráadásul 830 Nm-es nyomaték társul. 0-ról 100 km/h-ra mintegy 3,5 másodperc alatt gyorsul fel a 2,3 tonnás és 250 km/h végsebességű autó.
Az utasteret egyelőre még nem mutatta meg a gyártó, azt viszont elárulta, hogy a normál csomagtartó 400 literes, elöl található társa pedig 80 litert képes magába fogadni. Utóbbi elsősorban a töltőkábelek fogadására lett kitalálva.
Az összkerékhajtású és összkerék-kormányzású, légrugós újdonság felár ellenében karbonkerámia féktárcsával is rendelhető lesz. A tömegközéppont alacsonyabban található, mint a gyártó benzinmotoros szupersportautója, az R8 esetében.
A végleges formájában várhatóan még az év vége előtt leleplezendő, 19–21 colos kerekeken gördülő Audi RS e-tron GT alapára várhatóan 138 000 euró (49,7 millió forint) magasságában fog alakulni. Vagyis ily módon némileg olcsóbb lesz a hasonló technikát felvonultató Porsche Taycan Turbónál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.