szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen az, amikor egy gyártó olyan autót készít, amely minden kompromisszumtól mentes, és lényegében semmilyen előírásnak sem felel meg.

A Ferrari a szívómotoros 458 Italia utódjaként 2015-ben dobta piacra a 488 GTB-t, ami egy 3,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt 670 lóerős sportkocsi. Utóbbi legsportosabb közúti változata a 2018-ban debütált 488 Pista, mely könnyített csúcsmodell hasonló erőforrása már 720 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre.

Bár a 488-as szériának már tavaly leleplezték az F8 Tributo névre hallgató utódját, most napvilágot látott egy minden korábbinál keményebb 488-as kiadás, a GT Modificata. Íme:

Ferrari

A kétszemélyes újdonság a 488 GT3, illetve 488 GTE versenyautókra épül, azok leghatékonyabb megoldásait vonultatja fel. Rendszámot nem kaphat a 488 GT Modificata, és mivel nem felel meg az FIA előírásainak, versenyen sem indulhatunk vele.

Ferrari

A pályanapos használatra szánt új Ferrari teljesítménye kereken 700 lóerő, ami jelentősen több, mint az FIA szabályok által limitált GT3 és GTE versenyautók teljesítménye.

Ferrari

A GTE felfüggesztésére épülő és a GT3 továbbfejlesztett Brembo fékét felvonultató GT Modificata 230 km/h-s sebességnél nem kevesebb, mint 1 tonnás leszorítóerőt produkál.

Ferrari

A limitált mennyiségben gyártandó karbonszálas karosszériás 488 GT Modificata árával kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a Ferrari.

Ferrari

 

Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!