szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A páncélozás miatt megnövekedett gyártási költség vélhetően soha nem térült volna meg.

A Porsche 911-es generációk sorában az 1997-től 2004-ig gyártott modell nem feltétlen volt a legnépszerűbb. Egyfelől a különálló, sokszor "tükörtojásnak" csúfolt fényszórói miatt, másfelől, hogy ez már nem léghűtéses motorú volt, mint a korábbi generációk. Az idő előrehaladtával a megítélése sokat javult és ebben a sorozatban is vannak igazán különleges darabok, mint a videón bemutatott példány, amely az egyetlen gyárilag páncélozott 911-es.

©

Az egyedülálló példányt még a 90-es évek végén gyártották le, miután a céget megkereste a kéréssel egy ügyfél. A modellt azonban végül nem adták át és jelenleg is a stuttgarti Porsche Múzeum gyűjteményének részét képezi.

A golyóálló 911-eshez egy Carrera modellt vettek alapul, amely kívülről nem is tér el egy korabeli hasonló példánytól. A páncélozást a Dyneema nevű kompozit anyaggal oldották meg, amely tizenötször erősebb, mint az acél, miközben közel azonos súlyú. A kocsi tömegén igazán a húszmilliméteres, erősített szélvédők dobtak sokat, az ajtókat kinyitva érezni igazán, hogy jelentősen nőtt a jármű tömege. A kocsit mérlegre téve a saját tömege 2722 kilogramm, szemben egy normál utcai változat 1317 kilójával.

A Porsche tesztelte is a golyóálló funkciókat 9 mm-es pisztoly lövedékre és .44-es kaliberű Magnum revolverre. Bár a tesztek eredményei pozitívak voltak, a kocsiból végül csak egyetlen példány készült. A költségei olyan magasak voltak a várható eladásokhoz képest, hogy végül nem vitték tovább a projektet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

A felső párezer kombija: Porsche Panamera-menetpróba

A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.

Nyílt levelet írt Ungár Péter a Borkai-botrány egyik szereplője miatt

Nyílt levelet írt Ungár Péter a Borkai-botrány egyik szereplője miatt

1,3 milliárdot kapnak önkormányzatok, a fővárosban csak két fideszes kerületnek jut a pénzből

1,3 milliárdot kapnak önkormányzatok, a fővárosban csak két fideszes kerületnek jut a pénzből

Kabrióként is jöhet a Volkswagen ID.3?

Kabrióként is jöhet a Volkswagen ID.3?