szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A páncélozás miatt megnövekedett gyártási költség vélhetően soha nem térült volna meg.

A Porsche 911-es generációk sorában az 1997-től 2004-ig gyártott modell nem feltétlen volt a legnépszerűbb. Egyfelől a különálló, sokszor "tükörtojásnak" csúfolt fényszórói miatt, másfelől, hogy ez már nem léghűtéses motorú volt, mint a korábbi generációk. Az idő előrehaladtával a megítélése sokat javult és ebben a sorozatban is vannak igazán különleges darabok, mint a videón bemutatott példány, amely az egyetlen gyárilag páncélozott 911-es.

Porsche

Az egyedülálló példányt még a 90-es évek végén gyártották le, miután a céget megkereste a kéréssel egy ügyfél. A modellt azonban végül nem adták át és jelenleg is a stuttgarti Porsche Múzeum gyűjteményének részét képezi.

A golyóálló 911-eshez egy Carrera modellt vettek alapul, amely kívülről nem is tér el egy korabeli hasonló példánytól. A páncélozást a Dyneema nevű kompozit anyaggal oldották meg, amely tizenötször erősebb, mint az acél, miközben közel azonos súlyú. A kocsi tömegén igazán a húszmilliméteres, erősített szélvédők dobtak sokat, az ajtókat kinyitva érezni igazán, hogy jelentősen nőtt a jármű tömege. A kocsit mérlegre téve a saját tömege 2722 kilogramm, szemben egy normál utcai változat 1317 kilójával.

A Porsche tesztelte is a golyóálló funkciókat 9 mm-es pisztoly lövedékre és .44-es kaliberű Magnum revolverre. Bár a tesztek eredményei pozitívak voltak, a kocsiból végül csak egyetlen példány készült. A költségei olyan magasak voltak a várható eladásokhoz képest, hogy végül nem vitték tovább a projektet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

A felső párezer kombija: Porsche Panamera-menetpróba

A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.