szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd.

Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének gyártására a Mercedes, amely miatt 100 millió eurós beruházással fejlesztették a kecskeméti gyárat, amelybe 15 milliárd forintos támogatást adott a magyar kormányzat is.

A vasárnap Sanghajban bemutatkozott modell közeli rokona a Mercedes GLB szabadidő-autónak, de ebben az esetben a hagyományos hajtás helyett villanymotorok dolgoznak az autóban. Az EQB külső dizájnjában követi a Mercedes EQ-családjába tartozó modellek megjelenését, a kisebb EQA és a némileg nagyobb EQC-hez hasonló orrkiképzést kapott.

A hagyományos benzines és dízelek modellekkel szinte megegyező helykínálatot ad az elektromos modell is. A csomagtere 495 literes (465 LE – 7 üléseskét), amely maximálisan 1620 literesre bővíthető. A 4,68 méteres autóban a tengelytáv 2,83 méter, ez egyben azt is megengedi, hogy három üléssor kapjon helyet, vagyis akár hétüléses változatban is kapható lesz az EQB.

Európában a modellt első- és összkerékhajtású változatokban is forgalomba hozzák majd. Az akkumulátorok kapacitása a nettó 66,5 kWh-s értéktől indul, amelyet egyébként a Daimler új, lengyelországi gyárából kap majd a modell. Ami a fogyasztását illeti, a gyáriak szerint a jelenlegi mérési norma alapján 19,2 kWh-s fogyasztást produkál 100 kilométerenként, vagyis 478 kilométeres a hatótávja. Ilyen kapacitású akkumulátorcsomag mellett otthonra mindenképpen érdemes falitöltővel használni majd az autót, egy átlagos 11 kW-os teljesítményű töltővel nagyjából 6 óra alatt lehet feltölteni. Egyenáramú 100 kW-os villámtöltővel pedig akár 30 perc alatt is elérhető a teljes utántöltés.

A modell egyébként a héten bemutatott Audi Q4 e-tron és az ideje már piacon lévő Tesla Model Y ellenfele lesz. Az EQB árai is még nem nyilvánosak, de támpont lehet, hogy a már kapható az EQB-nél egy számmal kisebb EQA alapára 19,4 millió forint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!