szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sebességkorlátozás, előjelző autók, fényjelzés, terelőkúpok – mindet figyelmen kívül hagyta a vétkes sofőr.

Egy héten belül negyedszer ad hírt arról a Magyar Közút Nonprofit Zrt., hogy munkatársai baleset részesei voltak. Ezúttal az M1-es autópálya 144-es kilométerénél, a Hegyeshalom felé tartó oldalon dolgozó szakemberek kerültek veszélybe, amikor egy külföldi kamionos nagy erővel becsapódott a munkaterületet és őket védő ütközésienergia elnyelő berendezésbe.

Az ütközés akkora erejű volt, hogy a több tíz tonnás teherautónkat beforgatta a pályára, ha nem lett volna szalagkorlát, az árokba lökte volna a kamion – írták, s az Instagram-oldalukon videót is közzétettek a baleset utáni állapotokról.

A kamionos annak ellenére is csak a becsapódás előtti 10-15 méteren fékezett, hogy

  • az útszakaszon több lépcsőben sebességkorlátozás volt érvényben,
  • 500 és 250 méterrel korábban előjelző autókkal hívták fel a járművezetők figyelmét a munkálatokra,
  • a munkaterületet védő nagy, jól látható narancssárga teherautókon számos fényjelzést használtak,
  • berendezés előtt pedig 100 méter hosszan terelőkúpokat is kihelyeztek.

A közlemény szerint csodával határos, hogy a balesetben nem történt személyi sérülés.

A szervezet a múlt héten elvesztette egy Somogy megyei, 54 éves dolgozóját, akit munkavégzés közben elgázoltak. A helyszínen életét vesztette. Később Dunakeszinél két nap alatt két balesetben is érintettek voltak: az első alkalommal az energiaelnyelő modulba, másnap pedig a leállósávon álló járművükbe csapódtak bele.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!