szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai gyártó elektromos autójának a jelek szerint elég hatékony a hajtáslánca.

A villanyautók általában városban érzik a legjobban magukat, ilyen körülmények mellett használva a legnagyobb a hatótávjuk. Ahogy növeljük a sebességet, úgy rohamosan csökken a velük megtehető távolság, de a Car and Driver friss tesztje most rávilágít arra, hogy a Tesla Model S autópálya-tempó közelében sem fogyaszt túl sokat.

A magazin munkatársai fogtak egy Tesla Model S Long Range Plust, melynek tempomatját beállították 120 km/h-ra, és addig mentek az autópályán, amíg le nem merült a kocsi 103,9 kWh kapacitású akkumulátora.

Tesla

A teszt 515 kilométert követően ért véget, ami jelentős előrelépést jelent az említett Tesla kereken 100 kWh-s korábbi S 100D kivitelével hasonló teszt során feljegyzett 432 kilométeres értékhez képest.

A Tesla Model S Long Range Plus szigorú amerikai EPA-szabvány szerinti vegyes felhasználás melletti hatótávolsága egyébként nem kevesebb, mint 627 kilométer.

Tesla

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!