szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kisebb fogyasztás és az alacsonyabb környezetterhelés is egyre inkább megjelenik a döntési szempontok között, amikor valaki arról határoz, hogy nem csak normál benzint vagy dízelt tankol.

A hazai autósok több mint 50 százaléka részben, minden hatodik pedig kizárólag prémium üzemanyagot tankol – derült ki a Mol megbízásából készült országos kutatásból.

A vásárlók elsősorban az autó motorját szeretnék védeni ezzel a fajta üzemanyaggal, de a kisebb fogyasztás, az alacsonyabb környezetterhelés is ott van a döntési szempontok között. Főként a motor tisztán tartása (40 százalék), a magasabb teljesítmény (39 százalék) és a jobb minőség (36 százalék) miatt választják a magyar autósok a prémium üzemanyagokat.

A visszatartó tényezők közül az első helyen az ár áll, de az a szempont is sokszor előbukkan a válaszok között, hogy a normál üzemanyag minősége is megfelelő a válaszadók számára. Azzal az állítással ugyanakkor a megkérdezettek több mint 80 százaléka egyetért valamilyen mértékben, hogy a prémium üzemanyag használata megnöveli az autó élettartamát.

A választás szempontjában részben jelen lehet - bár erre a felmérés nem tért ki -, hogy tavaly év eleje óta, a normál benzinben magasabb lett a biokomponensek aránya, a nagyobb alkohol tartalmú (E10-es) üzemanyagot viszont nem minden régebbi autóba ajánlott tankolni. Ezt elkerülendő a korosabb járművek tulajdonosai szintén a prémium benzinek felé fordulhattak, amelyben nem emelték meg a biokomponensek arányát.

Az elmúlt időszak másik jelensége a hosszabb időre leállított járművek is. Az újraindítást pedig lehetséges, sokan a motornak jobb prémiumbenzinnel tették, amely egyébként is kevésbé „romlandó” és kényes arra, ha sokáig van a benzintartályban.

A Totalcar egy korábbi anyagában azt írta, az E5 és az E10-es 95-ös benzinek eltarthatósága elmarad azokétól, amelyekbe egyáltalán nem került biokomponens. Szakértők szerint három hónap után olyan módon változik meg az üzemanyagok kémiai szerkezete, amely nehézkes indítást, vagy teljes indításképtelenséget eredményezhet, és eközben gyantás lerakódások képződhetnek az üzemanyagrendszer egyes pontjain, bár ez más összetevők miatt is lehetséges.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!