Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államok április 2-án kezdődően vámokat vet ki a „külső” mezőgazdasági termékekre.","shortLead":"Az Egyesült Államok április 2-án kezdődően vámokat vet ki a „külső” mezőgazdasági termékekre.","id":"20250303_Trump-ujabb-a-mezogazdasagi-importra-kivetett-vamokat-iger-aprilis-2-tol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96.jpg","index":0,"item":"776c3ac3-2bd2-4246-88f9-b1fed0940c0a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250303_Trump-ujabb-a-mezogazdasagi-importra-kivetett-vamokat-iger-aprilis-2-tol","timestamp":"2025. március. 03. 21:34","title":"Trump újabb, a mezőgazdasági importra kivetett vámokat ígér április 2-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5396a71-0b0f-4feb-8cf3-4336f62fe6e4","c_author":"Lenthár Balázs","category":"itthon","description":"A Demokrata főszerkesztője egy kellemetlenül ismerős térképbe ágyazva próbálta előadni a geopolitikai fejtegetéseit.","shortLead":"A Demokrata főszerkesztője egy kellemetlenül ismerős térképbe ágyazva próbálta előadni a geopolitikai fejtegetéseit.","id":"20250303_bencsik-terkep-szovjetunio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5396a71-0b0f-4feb-8cf3-4336f62fe6e4.jpg","index":0,"item":"9e903797-0d57-4632-bc27-93ac44ae0a03","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_bencsik-terkep-szovjetunio","timestamp":"2025. március. 03. 15:40","title":"Bencsik András a Szovjetunióra fenekedő Ursula von der Leyentől óvja követőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d5d27f8-827e-4868-ae58-1d3e5c4ca8ed","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy szakíró szerint csak az iOS 20-ban debütálhat a teljesen megújult, ChatGPT-szerű Siri. A jelek szerint az Apple küzd a mesterséges intelligenciája fejlesztésével és kiadásával.","shortLead":"Egy szakíró szerint csak az iOS 20-ban debütálhat a teljesen megújult, ChatGPT-szerű Siri. A jelek szerint az Apple...","id":"20250303_apple-intelligence-siri-funkciok-keses-ios-20-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d5d27f8-827e-4868-ae58-1d3e5c4ca8ed.jpg","index":0,"item":"2d9f70b8-2036-4e4b-9c27-c4c9a9c8a7ae","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_apple-intelligence-siri-funkciok-keses-ios-20-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. március. 03. 11:03","title":"Komoly problémák vannak az Apple-nél, egyes MI-funkciókra lehet, hogy még éveket kell várni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit tehetünk ellenük, és a HR sem segít. Milyen torzító hatása van annak, ha valaki feljebb lép a ranglétrán? Miért emészti fel a beosztottak pszichés energiáit, ha nem támogatják őket egy toxikus főnökkel szemben? Czifra Julianna vezető- és szervezetfejlesztő szakpszichológussal, egy témába vágó friss tanulmány egyik szerzőjével beszélgettünk.","shortLead":"A toxikus vezetők olyan sok szervezetben jelen vannak, hogy szinte mindannyiuknak ismerősnek tűnnek, mégsem tudjuk, mit...","id":"20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/279a5f03-16e0-48cd-a11b-6bf83c6820eb.jpg","index":0,"item":"4e49f517-238a-4d6e-96dc-ce2b6e10c557","keywords":null,"link":"/360/20250303_Toxikus-fonok-munkahely-rossz-vezeto-hatalom-visszaeles-Czifra-Julianna-kutatas","timestamp":"2025. március. 03. 10:07","title":"Toxikus főnökök: lecsorog a magyar munkahelyekre a politikusok hatalomgyakorlási módja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93b66bd8-334d-4a2b-9d02-f16807c15f09","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Főként a telekommunikációs szektor hozta a pénzt, az IT-divízió pedig erősebb évet zárt, mint 2023-ban.","shortLead":"Főként a telekommunikációs szektor hozta a pénzt, az IT-divízió pedig erősebb évet zárt, mint 2023-ban.","id":"20250303_Rekordevet-zart-a-4iG-2024-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93b66bd8-334d-4a2b-9d02-f16807c15f09.jpg","index":0,"item":"ea214493-c964-4092-b0b0-fd65feee1a52","keywords":null,"link":"/kkv/20250303_Rekordevet-zart-a-4iG-2024-ben","timestamp":"2025. március. 03. 18:15","title":"700 milliárd forint volt a 4iG bevétele 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jó néhány gyártó fellélegezhet, ha haladékot kapnak a szigorúbb környezetvédelmi normák alól, miközben azok a cégek, amelyek teljesítik az előírásokat, joggal emelhetnek kifogást.","shortLead":"Jó néhány gyártó fellélegezhet, ha haladékot kapnak a szigorúbb környezetvédelmi normák alól, miközben azok a cégek...","id":"20250303_mentoovet-autogyartoknak-meguszhatjak-a-szazmillio-euros-kibocsatasi-birsagokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"3dda805d-10b7-4353-b497-c5c2a9be142f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_mentoovet-autogyartoknak-meguszhatjak-a-szazmillio-euros-kibocsatasi-birsagokat","timestamp":"2025. március. 03. 16:06","title":"Von der Leyen mentőövet dob az autógyártóknak: megúszhatják a százmillió eurós kibocsátási bírságokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"837b32b6-ad6f-4cc4-893b-c0c68a799d55","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Föld legdélebbi kontinensén, az Antarktikán olyan ütemben olvad a jég, hogy a századfordulóra akár fél méterrel is megnövelheti a tengerszintet világszerte.","shortLead":"A Föld legdélebbi kontinensén, az Antarktikán olyan ütemben olvad a jég, hogy a századfordulóra akár fél méterrel is...","id":"20250303_antarktisz-olvado-jeg-globalis-felmelegedes-kepek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/837b32b6-ad6f-4cc4-893b-c0c68a799d55.jpg","index":0,"item":"56371706-7098-4c37-ac2b-3b26ba77d8d3","keywords":null,"link":"/elet/20250303_antarktisz-olvado-jeg-globalis-felmelegedes-kepek","timestamp":"2025. március. 03. 14:41","title":"Látványos képeken az Antarktisz olvadó jégtakarója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9789498-04de-41a9-bd25-2e0ad9de9121","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szaporodnak az embargós intézkedések (elsősorban az amerikaiak), miközben mind jobban szembenézni a félvezetőipar kihívásaival, annak terjeszkedésével, ami új gyárak építésével jár. És bizony itt van mit ellesni Ázsiától.","shortLead":"Szaporodnak az embargós intézkedések (elsősorban az amerikaiak), miközben mind jobban szembenézni a félvezetőipar...","id":"20250303_felvezetogyarak-epitesi-koltsegei-es-ideje-kulonbozo-orszagokban-usa-tajvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9789498-04de-41a9-bd25-2e0ad9de9121.jpg","index":0,"item":"3f2d4ed1-287b-4502-8ed4-d61253823b58","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_felvezetogyarak-epitesi-koltsegei-es-ideje-kulonbozo-orszagokban-usa-tajvan","timestamp":"2025. március. 03. 18:03","title":"Kétszer annyiba kerül, kétszer olyan hosszú ideig tart az USA-ban, mint Tajvanon: mi lehet az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Se nem divatterepjáró, se nem zöld rendszámos hibrid – mit szólnak majd ehhez a szupertrendi szomszédok? Ezt a kérdést inkább tegyük gyorsan zárójelbe, és próbáljunk meg előítéletek nélkül közelíteni ehhez a praktikus új kompakt dízel BMW-hez.
A miértre a válasz felettébb egyszerű: mostanság szinte mindenki divatterepjáróba szeretne ülni, még akkor is, ha ezek a modellek nem feltétlenül praktikusabbak normál és egyéb kivitelű társaiknál. A magasabb árról nem is beszélve.
A BMW a SUV-okra vágyó tömegek mellett egyelőre még az egyterűek vásárlóközönségét is megpróbálja kiszolgálni, melyre ékes bizonyíték jelen tesztalanyunk, a teljesen megújult 2-es Active Tourer.
László Ferenc
Mekkora?
A bajor gyártó 2014-ben dobta piacra a típus első generációját, amely sokaknál kiverte a biztosítékot a maga felfújt formájával és elsőkerék-hajtásával, de aztán valahogy mégis csak eladtak belőle 630 ezer darabot. És most itt a második nekifutás.
Pontosabban csak a 2-es Active Tourer kapott utódot, a hétszemélyes 2-es Gran Tourer élete ugyanis hamarosan véget ér, amint elfogynak az első széria utolsó példányai.
László Ferenc
A kompakt egyterűek között jegyzett, és a Mercedes B-osztály legfőbb riválisának tekinthető 2-es AT 4 centiméterrel hosszabb, 2 centiméterrel szélesebb és 2 centiméterrel magasabb az elődjénél, a tengelytávja azonban változatlanul 2,67 méter.
Tengelytáv fronton közel 6 centiméter a 3 centiméterrel hosszabb B-Klasse előnye, ettől függetlenül a BMW újdonsága sem nevezhető szűkösnek, legyen szó az utastérről, vagy a csomagtérről.
A külső design sokkal jobban sikerült az elődénél, egyértelműen divatosabb és modernebb az összkép, melybe egyedül talán a hatalmas vese hűtőrács rondít bele. Utóbbi aktív lamelláinak, a süllyesztett kilincseknek és az átgondolt formatervnek köszönhetően a légellenállás csökkent, és a kamu kipufogóvégektől is megkíméltek minket a tervezők.
László Ferenc
László Ferenc
Mennyire élhető?
Egy 185 centiméter magas sofőr mögött egész jól elfér egy hasonló méretű utas, de a kardánalagút miatt hátul középen inkább csak gyerekeknek kényelmes az utazás. A hátsó ülések 13 centiméternyit tologathatók és állítható a háttámlájuk dőlésszöge, ily módon némileg variálható az utas- és csomagtér.
218d tesztautónk csomagtartója 470 literes, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támlák ledöntését követően 1455 literes tér áll rendelkezésünkre, viszont kár, hogy a raktérpadló nem teljesen sík. A lágyhibrid és plugin hibrid verziók esetében be kell érnünk 406-415 literrel, az akkumulátor sajnos beleharap a hasznos térfogatba.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A 10,25 és 10,7 colos kijelzőket felvonultató, az iX villanyautójéhoz hasonló műszerfal a legújabb 8-as szoftvert futtatja. A felhasználói felület szép és egész gyors, de a használata némi megszokást igényel, hiszen a lebegő középkonzolon ezúttal nincs iDrive, és például a kormány mögötti jó öreg BC-gombot is száműzték a fedélzetről.
Az üléspozíció se nem túl alacsony, se nem túl magas, valahol félúton helyezkedik el a normál személyautók és a divatterepjárók között, a ki/beszállás rendkívül kényelmes. A telefonunk közel függőlegesen pihenhet a középkonzoli tartóban, mely egyben vezeték nélküli töltőként is funkcionál. Adott a vezeték nélküli telefontükrözés is, USB-C aljzatból elöl és hátul is találunk 2-2 darabot.
László Ferenc
A felhasznált anyagok minősége átlagon felüli, a felületek szemre és tapintásra is igényesek, az amúgy sem rossz térérzeten pedig tovább javít a fehér bőrborítás, illetve a 420 ezer forintos panorámatető. Az első sportülésekért simán megéri kiadni 130 ezer forintot, az elektromos ülésállítás 230 ezer forintba, a 7 csatornás Harman Kardon hifi 210 ezer forintba kerül.
Alap a LED-es fényszóró, mely felár ellenében adaptív is lehet. Az elektromos csomagtér mozgatás is alapáras tétel, az elektromos mozgatású vonóhorogért 340 ezer forintot kérnek el. A 60 ezer forint ellenében fűthető bőrkormány remek fogású és korrekt áttételezésű, az alapáras duplakuplungos automata váltó hét fokozattal bír és finoman kapcsolgat, a kifinomult futómű szépen teszi a dolgát.
A komforton sajnos sokat ront a peres gumi: a 600 ezer forintba kerülő 19 colos Individual könnyűfém-felnik jól mutatnak, de inkább 17-18 colos kereket választanánk az alapáron 16 colos kerekű 2-es Active Tourerhez. A fék erős, az adagolhatóságán és a fékérzeten viszont lehetne egy kicsit csiszolni.
László Ferenc
László Ferenc
Hogyan megy és mennyit apaszt?
Míg a belépőszintű benzines egységek 3 hengeresek és 1,5 literesek, addig a dízelek mind 4 hengeresek és 2 literesek. A 218d-ben található egység 150 lóerős teljesítménye csak 3750-es fordulattól hívható le, ellenben az előzések gyors és biztonságos abszolválásához remek 360 Nm-es nyomaték már 1500-tól rendelkezésre áll.
A dízelfronton kultúrált járásúnak és a rengeteg hangszigetelésnek köszönhetően egész halknak mondható, finom start/stop rendszerű erőforrás nem varázsolja versenyautóvá a 2-es Active Tourert, de a 8,8 másodperces 0-100-as szintidő és a 220 km/h alapjában véve több, mint elegendő.
László Ferenc
Az 1620 kilogrammos tesztautó átlagfogyasztása úgy jött ki 5,4 literre, hogy ezúttal nincs semmilyen hibrid hókuszpókusz, még 48 V-os technika sem. Az üzemanyagtartály 45 literes, de 17 ezer forint ellenében 9 extra litert kapunk, így a hatótáv simán 1000 kilométer közelébe növelhető.
Kár, hogy 190 lóerős 220d nincs a kínálatban, így aki gázolaj fronton nagyobb teljesítményre vágyik, annak csak és kizárólag a jelentősen drágább és összkerekes 223d xDrive jöhet szóba. Ez a már lágyhibrid modell 211 lóerős produkciót ad elő és 7,3 másodperc megvan neki a 0-100-as sprint.
László Ferenc
Alternatív hajtások
A benzinesek közül a 136 lóerős 218i jelenti a belépőszintet, ami felett a már lágyhibrid és 170 lóerős 220i teljesít szolgálatot. Utóbbi hajtásában a belsőégésű motor mellett egy 19 lóerős és 55 Nm-es kis villanymotor is részt vesz.
4 hengerrel és 2 literes lökettérfogattal csak a 223i képes szolgálni, mely szintén lágyhibrid modell 218 lóerős teljesítményű és opcionálisan összkerék-hajtással is elérhető.
László Ferenc
A zöld rendszám jegyében fogant a 225e xDrive és a 230e xDrive, mely plugin hibridek közös vonása a 3 hengeres 1,5 literes benzinmotor. Míg az előbbi 245, addig az utóbbi 326 lóerős összteljesítményre képes, és ily módon a 230e xDrive a modellkínálat legfürgébb példánya, a maga 5,5 másodperces 0-100-as gyorsulásával.
A vezetési élményre azonban vélhetően jelentősen rányomja a bélyegét a 218i-hez képest 300 kilogrammos extra tömeg, és bizony még a 218d is 200 kilogrammal könnyebb a plugin hibridnél. Utóbbi akkumulátora 14,2 kWh kapacitású, maximum 7,4 kW-tal tölthető és ideális esetben akár 90 kilométeres emisszómentes közlekedést is képes biztosítani.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: általánosan remek minőség, praktikus és tágas utastér, kiváló futómű, szerény fogyasztású és nyomatékos dízelmotor.
–: véleményes hűtőrács, nagy felnivel és sportfutóművel szerény komfort, nem tökéletes fékérzet.
Az új BMW 2 Active Tourer azok számára lehet ideális választás, akik az aktuális trendekre fittyet hányva nem SUV-ba, hanem inkább egy praktikus kompakt egyterűbe pattannának be. A minőség messze átlag feletti, a helykínálatra nem lehet panasz, a futómű kiválóan teszi a dolgát és a takarékos dízelmotor is gyorsan megszerethető.
Legolcsóbban 11,4 millió forintból úszható meg a vásárlás, mely összeg ellenében egy 218i vezethető haza. A 218d 12,6 millió forinton nyit, a tesztautónk árcéduláján 15,7 millió forintos összeg olvasható.
A 220i 12,2 millió forinttól indul, a 223i-ért minimum 13,5 millió forintot kérnek el, a 223d xDrive árcéduláján 15 millió forintos összeg szerepel. A plugin hibrideket 14,6-15,7 millió forint kifizetését követően lehet hazavezetni.
A fő rivális Mercedes B-osztályból létezik igazi mezítlábas 109 lóerős változat: a B160 alapára 10,5 millió forint. Jelen tesztalanyunk közvetlen ellenfele a B200d, mely 150 lóerős dízel indulóára 12,5 millió forint. Az 1,3 literes 4 hengeres benzinmotorra épülő 224 lovas plugin hibrid B250e 15,2 millió forinton nyit.
Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.