Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3538fe55-8503-4d17-9bf4-44e9b079c46d","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az újvidéki vasútállomáson történt, 15 halálos áldozatot követelő épületomlás óta folyamatosan tüntetnek a szerb elnök ellen, aki azt állítja, hogy a demonstrációkat külföldről finanszírozzák. ","shortLead":"Az újvidéki vasútállomáson történt, 15 halálos áldozatot követelő épületomlás óta folyamatosan tüntetnek a szerb elnök...","id":"20241212_aleksandar-vucic-ujvideki-tragedia-dokumentumok-tuntetok-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3538fe55-8503-4d17-9bf4-44e9b079c46d.jpg","index":0,"item":"46b92e34-d1a0-4b6b-a685-49857a6ab1b6","keywords":null,"link":"/vilag/20241212_aleksandar-vucic-ujvideki-tragedia-dokumentumok-tuntetok-ellenzek","timestamp":"2024. december. 12. 11:39","title":"Megígérte Vucsics, hogy közzéteszik az újvidéki tragédiához kapcsolódó dokumentumokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aec5b4e-3362-4b72-83fa-c9574a58f8c1","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Hogyan nő a szakadék a fiatal férfiak és nők között, és miért van szó úgy a szexről, mintha az járna a férfiaknak, a nők pedig adnák? A Dél-Koreából indult, de Nyugaton is egyre népszerűbb 4B mozgalomban a nők nem randiznak, nem szexelnek, nem házasodnak, nem szülnek gyereket, amíg a társadalom alárendelt szerepbe kényszeríti őket a férfiakkal szemben. Még ha formálisan jogegyenlőség is van. ","shortLead":"Hogyan nő a szakadék a fiatal férfiak és nők között, és miért van szó úgy a szexről, mintha az járna a férfiaknak...","id":"20241210_hvg-mindenkinek-jar-4B-mozgalom-nok-feminizmus-incel-del-korea-szexualitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aec5b4e-3362-4b72-83fa-c9574a58f8c1.jpg","index":0,"item":"25d29938-8252-4217-9d24-879db00759ad","keywords":null,"link":"/360/20241210_hvg-mindenkinek-jar-4B-mozgalom-nok-feminizmus-incel-del-korea-szexualitas","timestamp":"2024. december. 10. 19:50","title":"„Kimchi kurvák” lázadása – miért nem szül és nem is szexel újabban sok nő?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df1e2750-7dea-423d-b381-523de6478940","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20241212_Marabu-Feknyuz-Roman-patriota-barataink","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df1e2750-7dea-423d-b381-523de6478940.jpg","index":0,"item":"5b0f0baf-7a26-44e2-80ad-7baea4d4916d","keywords":null,"link":"/itthon/20241212_Marabu-Feknyuz-Roman-patriota-barataink","timestamp":"2024. december. 12. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Román patrióta barátaink","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45b25ca7-d78c-4ee8-8a94-8f26343d3719","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendkívüli közgyűlésen 182 igen szavazattal, 141 ellenében fogadták el a javaslatot, amelynek értelmében a becsült érték mintegy 60 százalékáért, 80 milliárd forintért válik meg az MTA az ingatlanvagyonától. Az épületek a HUN-REN-hez kerülnek tovább. ","shortLead":"A rendkívüli közgyűlésen 182 igen szavazattal, 141 ellenében fogadták el a javaslatot, amelynek értelmében a becsült...","id":"20241211_Elfogadta-az-MTA-hogy-nyomott-aron-adjak-el-az-ingatlanvagyont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45b25ca7-d78c-4ee8-8a94-8f26343d3719.jpg","index":0,"item":"3a503483-cea4-494f-9ebf-7cff6c78c4c6","keywords":null,"link":"/itthon/20241211_Elfogadta-az-MTA-hogy-nyomott-aron-adjak-el-az-ingatlanvagyont-ebx","timestamp":"2024. december. 11. 15:23","title":"Elfogadta az MTA közgyűlése, hogy nyomott áron adják el az ingatlanvagyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c7d497f-8e93-4184-b563-1f4318677244","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A döntés hátterében a jelentős költségek, a hosszú megtérülési idő és az egyre élesebb piaci verseny áll. ","shortLead":"A döntés hátterében a jelentős költségek, a hosszú megtérülési idő és az egyre élesebb piaci verseny áll. ","id":"20241211_General-Motors-veszteseg-robotaxi-uzletag-bezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c7d497f-8e93-4184-b563-1f4318677244.jpg","index":0,"item":"688de9b6-759b-42fc-85f0-c11e9efcb603","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241211_General-Motors-veszteseg-robotaxi-uzletag-bezaras","timestamp":"2024. december. 11. 08:02","title":"A General Motors bezárja a veszteséges robotaxi-üzletágát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0a6fa17-a666-4fb1-b873-8a459345b887","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ilyen hosszú élettartamú energiaforrás még nem volt: több ezer évig képes táplálni az eszközöket a világ első szén-14 gyémántakkumulátora.","shortLead":"Ilyen hosszú élettartamú energiaforrás még nem volt: több ezer évig képes táplálni az eszközöket a világ első szén-14...","id":"20241212_szen14-izotop-gyemantban-orokeletu-akkumulator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0a6fa17-a666-4fb1-b873-8a459345b887.jpg","index":0,"item":"3c89c788-8ae9-4736-af6f-54a9beb93e11","keywords":null,"link":"/tudomany/20241212_szen14-izotop-gyemantban-orokeletu-akkumulator","timestamp":"2024. december. 12. 08:03","title":"Nem elírás, nem túlzás: 5700 évig nem merül le ez az akkumulátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3783653-3c41-4d17-a40d-bd90b7b10ff0","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Nagy szerepek, nagy piálások, nagy betegség és nagy csalódás a közéletben. Nem lehet mindennap meghalni címmel jelent meg beszélgetőkönyv Cserhalmi Györggyel, ennek apropóján kérdeztük a Kossuth-díjas színész-rendezőt. Mit gondol Vidnyánszky Attiláról? Miért tagja a botrányos székfoglalója után még mindig az MMA-nak? Mit gondol az 1989-ben általa elmondott ellenzéki 12 pont utóéletéről? Interjú. ","shortLead":"Nagy szerepek, nagy piálások, nagy betegség és nagy csalódás a közéletben. Nem lehet mindennap meghalni címmel jelent...","id":"20241211_Cserhalmi-Gyorgy-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3783653-3c41-4d17-a40d-bd90b7b10ff0.jpg","index":0,"item":"0103dbc4-2aaa-4ca8-b696-4e22b314f6de","keywords":null,"link":"/360/20241211_Cserhalmi-Gyorgy-interju","timestamp":"2024. december. 11. 10:00","title":"Cserhalmi György: Nincs már időnk nevetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f0da76c-a571-4279-9275-321c475c53d7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma jövőre már 20 millió fő lesz a kormány várakozása szerint.","shortLead":"A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma jövőre már 20 millió fő lesz a kormány várakozása szerint.","id":"20241211_Nagy-Marton-ferihegy-harmas-terminal-alapkoletetel-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f0da76c-a571-4279-9275-321c475c53d7.jpg","index":0,"item":"0204b16a-367b-45c1-bc84-bae93cc273f3","keywords":null,"link":"/kkv/20241211_Nagy-Marton-ferihegy-harmas-terminal-alapkoletetel-2025","timestamp":"2024. december. 11. 07:39","title":"Nagy Márton szerint 2025-ben lerakhatják a ferihegyi hármas terminál alapkövét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sem a csapatok, sem a pilóták részéről nem automatikus, hogy részt vegyenek a sorozatban. Viszont a nyereség sem elhanyagolható összeg.
2013 óta az FIA egy felülvizsgált Concorde-megállapodás keretében határozza meg a Forma-1-es csapatok nevezési díjait, az előző szezonban elért pontszámok alapján.
Kezdetben az alapdíjat 500 000 dollárban állapították meg, amelyhez pontonként további 5000 dollár társult, a konstruktőri bajnok esetében pedig pontonként 6000 dollár.
Az inflációt figyelembe véve, a 2025-ös szezonra vonatkozó díjak jelentősen emelkedtek: az alap nevezési díj minden csapat számára 680 203 dollár, míg a bajnoki címet elnyert gyártó csapat további 8161 dollárt fizet pontonként, a többi csapatnál ez az összeg 6799 dollár.
Csapatok nevezési díjai (2025)
Csapat
Pontok
Alap díj
Pontonkénti díj
Összes díj
McLaren
666
680 203 $
8 161 $
6 115 429 $
Ferrari
652
680 203 $
6 799 $
5 113 151 $
Red Bull
589
680 203 $
6 799 $
4 684 814 $
Mercedes
468
680 203 $
6 799 $
3 862 135 $
Aston Martin
94
680 203 $
6 799 $
1 319 309 $
Alpine
65
680 203 $
6 799 $
1 122 138 $
Haas
58
680 203 $
6 799 $
1 074 545 $
RB
46
680 203 $
6 799 $
992 957 $
Williams
17
680 203 $
6 799 $
795 786 $
Sauber
4
680 203 $
6 799 $
707 399 $
A versenyzők szuperlicenc díjai szintén jelentősek: 11 453 eurós alapdíjat kell fizetniük, valamint az előző szezonban szerzett pontonként további 2313 eurót. Max Verstappen például 1 022 234 eurót fizet, míg Lando Norris 876 515 euróval járul hozzá az FIA bevételeihez.
Pilóták szuperlicenc díjai (2025)
Pilóta
Pontok
Szuperlicenc díj (€)
Max Verstappen
437
1 022 234 €
Lando Norris
374
876 515 €
Charles Leclerc
356
834 881 €
Oscar Piastri
292
686 849 €
Carlos Sainz
290
682 223 €
George Russell
245
578 138 €
Lewis Hamilton
223
527 252 €
Sergio Perez
152
363 029 €
Fernando Alonso
70
173 363 €
Pierre Gasly
42
108 599 €
2024-es bevétel
A Concorde-szerződés a Forma-1 kereskedelmi jogainak 50%-át pénzdíjként a 10 csapatnak adja, az idén az alábbiak szerint kaptak:
A módosító javaslat szerint 15 százalékkal nő a bírák és az ügyészek illetményalapja, ami így is jóval alatta marad annak, ami az OBH elnökének korábbi javaslatában szerepelt.