Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A Népszava számítása szerint majdnem 30 forinttal volt drágább az orosz gáz magyarországi átlagára, mint az uniós átlagár.
Jelentősen drágábban adta Oroszország Magyarországnak a gázt márciusban, mint az EU-s átlag, számította ki a Népszava az Eurostat adatai alapján.
A lap szerint az orosz gáz uniós átlagára a légnemű és a cseppfolyós szállítmányok árát is beleértve 155 forint/köbméter volt, míg Moszkva nekünk 182 forint/köbméteres átlagáron szállított.
Az EU-tagok közül Oroszország Litvániának, Spanyolországnak, Görögországnak, Belgiumnak, Hollandiának, Franciaországnak és Észtországnak is olcsóbban szállított, mint Magyarországnak.
Márciusban az EU statisztikai hivatala 43 vezetékes és 55 hajós (LNG) gázvásárlási ügyletet tartott nyilván, a tagállamok 9,5 milliárd köbmétert vásároltak vezetéken, 15 milliárdot tengeren, előbbit összesen 3,9, utóbbit pedig 5,9 milliárd euróért. Az LNG átlagára köbméterenként 164, a vezetékesé 159 forint per köbméter volt.
Oroszország 3 milliárd köbméterért 1,2 milliárd eurót számlázott. Franciaország 1,1 milliárd köbmétert vásárolt az oroszoktól, Magyarország a második legnagyobb kuncsaftként 545 millió köbmétert (egyéb forrásokból még 285 millió köbmétert).
A Népszava ugyanakkor úgy számolt, a harmadik hónapban a Magyarország által vásárolt orosz gáz ára – bár 4 százalékot emelkedett – 3 százalékkal az irányadó holland gáztőzsde ára alatt maradt. A lap szerint ezzel most 3,4 milliárd forintot spóroltunk, de a 15 éves gázszerződés 2021-es megkötése óta így is 257 milliárdra tehető a veszteség, amely az oroszgáz-vásárlások miatt keletkezett.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.
A vállalat ennek ellenére az elmúlt 35 évben alig szerepelt a sajtóban.