Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25749aa9-5f66-45d1-ad36-7038b7f725aa","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormány lapja szerint a Direkt36 ukrajnai pénzeket kap, az oknyomozó csapat szerint a vádjaikból semmi sem igaz és várják a tényeket amik cáfolják az állításaikat.","shortLead":"A kormány lapja szerint a Direkt36 ukrajnai pénzeket kap, az oknyomozó csapat szerint a vádjaikból semmi sem igaz és...","id":"20250204_orban-csalad-uzleti-ugyek-direkt36-vad-ukran-finanszirozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25749aa9-5f66-45d1-ad36-7038b7f725aa.jpg","index":0,"item":"0b4f7209-14b7-4069-913b-8bf10908e0e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_orban-csalad-uzleti-ugyek-direkt36-vad-ukran-finanszirozas","timestamp":"2025. február. 04. 16:55","title":"Kocsis Máté szavai után a Magyar Nemzet hamar megtalálta, hol költik az ukránok a pénzt a magyar médiában, hogy besározzák Orbán Viktort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cab643ae-8d00-4f1f-a791-d2a2bb3560db","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az indiai, Hong Kong-i, vietnámi és Seychelle-szigeteki fedő cégeknek értékesített hajók jóval magasabb áron keltek el, mintha máshol értékesítették volna őket.","shortLead":"Az indiai, Hong Kong-i, vietnámi és Seychelle-szigeteki fedő cégeknek értékesített hajók jóval magasabb áron keltek el...","id":"20250204_Jol-jartak-azok-akik-az-oreg-tankereiket-az-orosz-arnyekflottaba-adtak-el-arnyekflotta-oroszorszag-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cab643ae-8d00-4f1f-a791-d2a2bb3560db.jpg","index":0,"item":"f927d27c-7281-4036-9b1c-a67b3021e3b7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_Jol-jartak-azok-akik-az-oreg-tankereiket-az-orosz-arnyekflottaba-adtak-el-arnyekflotta-oroszorszag-szankciok","timestamp":"2025. február. 04. 17:43","title":"Uniós üzletemberek keresnek eurómilliárdokat azzal, hogy eladják az öreg tankereiket az orosz árnyékflottába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b05ef47-f691-4d15-9b2d-fabda3067640","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"A barcelonai várostervezést egy mesterséges intelligencián alapuló szuperszámítógép vette át, amely egyúttal a fenntarthatóságot is sokban képes segíteni.","shortLead":"A barcelonai várostervezést egy mesterséges intelligencián alapuló szuperszámítógép vette át, amely egyúttal...","id":"20250204_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-MI-Barcelona","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b05ef47-f691-4d15-9b2d-fabda3067640.jpg","index":0,"item":"b3725e67-0af2-46ef-8deb-9274828bd271","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-MI-Barcelona","timestamp":"2025. február. 04. 12:15","title":"Szuperszámítógép végzi a várostervezést Barcelonában, de a mesterséges intelligenciának a városlakók is beszólhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont nem tudnak eléggé árat emelni. A csokoládé egyre inkább luxustermékké válik.","shortLead":"Újabb csúcsokat ostromol a kakaóbab ára, a multicégek más alapanyaggal „dúsítják” a termékeiket, a manufaktúrák viszont...","id":"20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c7ba1bd-ab46-4341-b528-4969a68d4e67.jpg","index":0,"item":"80e98cde-9aa9-4714-9ca9-64a171671725","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-dragulo-kakao-csokolade-helyettesito-gyartok","timestamp":"2025. február. 04. 14:15","title":"Most már senki nem úszhatja meg a csokidrágulást: zsinórban negyedik éve nincs elég kakaó a világpiacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38868fdb-8893-4abc-8aa0-3ca5844ad73d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Polgár Csabát indoklás nélkül váltotta le Pintér Sándor a múlt héten, azóta sem tudni, miért.","shortLead":"Polgár Csabát indoklás nélkül váltotta le Pintér Sándor a múlt héten, azóta sem tudni, miért.","id":"20250204_orszagos-onkologiai-intezet-levaltott-foigazgato-polgar-csaba-szakorvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38868fdb-8893-4abc-8aa0-3ca5844ad73d.jpg","index":0,"item":"dda5cea5-0902-4f61-9a3b-bb3272b76fda","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_orszagos-onkologiai-intezet-levaltott-foigazgato-polgar-csaba-szakorvos","timestamp":"2025. február. 04. 12:48","title":"Szakorvosként folytatja az Országos Onkológiai Intézet leváltott főigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5b229dd-8991-470e-a55d-4857ed0ba2fe","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mexikó után Kanada is vállalta, hogy szigorúbban ellenőrzi az Egyesült Államokkal közös határszakaszát és fellép a drogcsempészet ellen.","shortLead":"Mexikó után Kanada is vállalta, hogy szigorúbban ellenőrzi az Egyesült Államokkal közös határszakaszát és fellép...","id":"20250204_egyesult-allamok-donald-trump-gazdasagi-haboru-vamok-halasztas-kanada-mexiko-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5b229dd-8991-470e-a55d-4857ed0ba2fe.jpg","index":0,"item":"90676e4a-e6c4-452d-9d66-cac8b4d2ad73","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_egyesult-allamok-donald-trump-gazdasagi-haboru-vamok-halasztas-kanada-mexiko-kina","timestamp":"2025. február. 04. 06:21","title":"Trump a Kanadát sújtó vámok bevezetését is elhalasztotta, Kína viszont nem kap halasztást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"174aa3b8-4e42-4e52-bbb9-2e11c5abffd8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államokban a madárinfluenza miatt tojáshiány alakult ki, a termék ára kétharmadával nőtt tavaly. ","shortLead":"Az Egyesült Államokban a madárinfluenza miatt tojáshiány alakult ki, a termék ára kétharmadával nőtt tavaly. ","id":"20250205_usa-tojashiany-lopas-madarinfluenza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/174aa3b8-4e42-4e52-bbb9-2e11c5abffd8.jpg","index":0,"item":"8479cc87-cf52-4149-890b-16328dd60e6d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_usa-tojashiany-lopas-madarinfluenza","timestamp":"2025. február. 05. 09:11","title":"100 ezer tojást loptak el egy amerikai boltból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","shortLead":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","id":"20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab.jpg","index":0,"item":"4c447abb-5a83-436b-98c4-e62ba1490fa4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","timestamp":"2025. február. 05. 19:03","title":"Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A globális autóipar soha nem látott ütemben alakul át. Több gyártónál is sorsdöntő újdonságok érkeznek idén.
A belső égésű motorokhoz kötődő több évtizedes hagyományok többsége mára teljesen megkopott. A digitalizáció, a villamosítás és távol-keleti konkurencia mostanra olyan gyors innovációt igényel, hogy alig győzi tartani a lépést a legtöbb gyártó. Nem is kérdés, hogy ezekben az időkben rengeteg modell sikerén múlhatnak nagy dolgok.
1. Volkswagen ID.2all: népautó elektromos köntösben
Volkswagen ID.2all
Volkswagen
A Volkswagen ID.2all az egyik legnagyobb dobás lehet a belépőszintű elektromos autók világában, amire nagy szüksége is van a mostanság nem éppen legjobban teljesítő német gyártónak. A koncepció lényege, hogy 300–400 km közötti WLTP-hatótávot kínáljon 20–25 ezer eurós induló áron. A vállalat a MEB-platform továbbfejlesztett változatát használja, padló alatt elhelyezett lítiumion-akkumulátorral és gyors DC-töltési képességgel, ami akár 100 kW feletti teljesítményre is képes.
Az ID.2all nem csupán az európai piac számára jelenthet fontos mérföldkövet, hanem globálisan is hatással lehet az alsóbb árkategóriás EV-szegmens fejlődésére.
2. BMW iX3 Neue Klasse: prémium technológia új alapokon
Neue Klasse modellek
BMW
A BMW számtalan szempontból újdonságnak tekinthető platformja a Neue Klasse, amelynek első autója az SUV iX3 nem máshol, mint Debrecenben készül majd 2025-től.
Ez egy egy teljesen új, elektromos architektúra, mely a nagyobb teljesítményű akkumulátorokra, jobb hűtésre és fejlettebb digitalizációra épít. Ennek köszönhetően az új iX3 nemcsak több száz kilométeres hatótávot kínál, de a villanymotorok hatásfokát és teljesítményét is tovább növeli. Az utastérben a szoftveres evolúció is hangsúlyos szerepet kap: a BMW operációs rendszerének következő generációja (OTA-frissítésekkel) fut majd. A hosszú távú cél, hogy a Neue Klasse platform átvegye a főszerepet a BMW elektromos palettáján, olyan modelleknél is, mint a későbbi 3-as vagy 5-ös sorozat. Az iX3 Neue Klasse így a 2025–2026 körüli piaci bevezetés után válhat az egyik legmeghatározóbb elektromos SUV-vá a prémium szegmensben.
3. Dacia Bigster: robusztus megfizethetőség
Dacia Bigster
Dacia
A Dacia Bigster a román márka merész lépése a kompakt SUV-k világába. A korábbi kisebb modellek után most egy körülbelül 4,6 méter hosszú, tágas autóval célozzák meg a vásárlókat. A Bigster egyszerre őrzi a Dacia jellegzetes, pénztárcabarát filozófiáját és lép magasabb szintre a platformhasználatban: a Renault Csoport CMF-B vagy CMF-C padlólemezén különféle hajtásláncokat is el tud helyezni, beleértve a tisztán elektromos verziót.
A formaterv a minimál stílust és a robusztus, SUV-jellegű elemeket ötvözi. Bár a Dacia általában puritán megközelítést alkalmaz, a Bigster ebben tekintetben is előrelépést jelent. A tervezett 2025-ös gyártáskezdet azt jelenti, hogy a Bigsterre nagy feladat hárul: a márka ismertségét és elfogadottságát a költségtudatos, nagycsaládos vásárlók körében tovább erősíteni.
4. Fiat Grande Panda: városi klasszikus új köntösben
Fiat Grande Panda
Fiat
A Fiat Grande Panda a népszerű olasz miniautó-sorozat következő mérföldköve lehet. A „Grande” jelzés arra utal, hogy a modell nagyobbra nő, így már nem csupán szűk városi térben lesz ideális. A Stellantis csoport stratégiai célja, hogy a Grande Panda elektromos és hibrid változatokban is piacra kerüljön, ami alacsony fenntartási költségeket és környezetkímélő üzemeltetést ígér.
A dizájn továbbra is őrzi a barátságos Panda-jegyeket, ám a légellenállás csökkentése érdekében letisztultabb megoldásokat alkalmaztak a tervezők. Az autó belterében a variálhatóság és a praktikusság kulcsfontosságú, például az ülések többféleképpen összehajthatók, bővíthetők. A Grande Panda 2025-től várható a kereskedésekben, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Fiat is visszataláljon korábbi sikereihez.
5. Jaguar Electric GT: brit luxus extravaganciája
Jaguar Type 00
Jaguar
A Jaguar Electric GT a márka teljes villamosításának egyik kulcsdarabja, hiszen 2025-től a Jaguar már csak elektromos meghajtású modelleket tervez forgalmazni. Ezzel az autóval a gyártó a Gran Turismo-kategóriában kíván meghatározó szereplővé válni. A hírek szerint a fejlett akkumulátorral felszerelt modell 500–600 km hatótávot is könnyedén elérhet, miközben az összteljesítménye 400 kW (544 LE) felett alakulhat.
A Jaguar tradicionálisan sportos, mégis elegáns formavilágát az elektromos korszak igényeihez szabják: kisebb hűtőrácsokkal, aktív aerodinamikával és a megszokottól eltérő, ám stílusos orrkiképzéssel. A belső térben a legújabb digitális kijelzők és fejlett ADAS-rendszerek (pl. félautonóm funkciók) kapnak helyet, még inkább növelve a prémium élményt.
A megszokottnál merészebb fordulat az autós világban: a patinás brit Jaguar leállítja a gyártást, és két év múlva mindent másképp fog csinálni. Az új elektromos modellel a luxusautók piacát céloznák meg.
6. Mercedes-Benz CLA: kupészedán új platformon
Mercedes CLA
Mercedes
A magyarországi gyártású Mercedes-Benz CLA következő generációja a Mercedes Modular Architecture (MMA) platformmal érkezik, amelyet kifejezetten elektromos és hibrid autókhoz fejlesztettek. Az új CLA a korábbinál is letisztultabb, kupészerű formavilágot kínál, a minimalizált légellenállás pedig jó hatással lesz a hatótávra és a menetteljesítményekre.
A Kecskeméten is használt MMA-platform nagy előnye, hogy rugalmas: tisztán elektromos és plug-in hibrid változatok is készülhetnek. A belső térben várhatóan a legújabb MBUX-rendszer kap helyet, felhőalapú hangasszisztenciával és over-the-air frissíthető funkciókkal. A CLA érkezésével a Mercedes egyértelműen jelzi, hogy a közép- és alsó-középkategóriás modellekben is kiemelt szerepet szán a villamosításnak és a digitalizációnak.
7. Ferrari elektromos autó: maranellóiak új korszaka
Ferrari EV
Ferrari
A Ferrari első elektromos autója 2025–2026 környékén gördülhet le a gyártósorról. A márka – amely évszázados múltra tekint vissza a nagy teljesítményű, belső égésű motorok terén – mostanra a villanyos hajtástól sem riad vissza. Az SF90 Stradale hibrid koncepciója már előrevetítette, hogy Maranellóban komolyan veszik az elektromobilitást.
Az új, teljesen elektromos Ferrari sportautó a pletykák szerint négy villanymotort kaphat. A mérnökök feladata, hogy a modell megőrizze a Ferrari-hagyományok egyik legfontosabb összetevőjét, a vezetési élményt, amelybe a „Ferrari-hang” is beletartozik. Bár a hang mesterségesen előállított, a cél mégis az, hogy az elektromos erőforrással is a márka szenvedélyességét valahogy átadják.
8. Dodge Charger Daytona: izomautó a zéró emissziós korban
Dodge Charger
Dodge
A Dodge Charger Daytona a klasszikus izomautók világát ülteti át az elektromos érába. A Dodge ígéretet tett arra, hogy a „Fratzonic Chambered Exhaust” rendszerrel hangban is továbbviszi a V8-as motorok mély orgánumát. A modell valószínűleg két nagy teljesítményű villanymotorral, összkerékhajtással érkezik, így a gyorsulás – a hagyományos motoros változatokhoz méltóan – kiemelkedő lesz.
A formatervnél a Charger DNS megmarad: robusztus, markáns orr-rész és kecses, mégis masszív karosszéria, de minden részletben a modern EV-megoldásokhoz igazodik. A várakozások szerint 2025-ben készülhet el a sorozatgyártású változat, megalapozva a Dodge új generációs izomautóinak hírnevét.
9. Kia EV4: a Tesla Model 3-at veszi célkeresztbe
KIA EV4
KIA
A Kia az EV6, EV9 és EV5 SUV/crossover modellek után most egy tisztán elektromos limuzinnal bővíti a palettát: az EV4 koncepciójával olyan versenytársakat céloz meg, mint a Tesla Model 3, a Polestar 2 vagy éppen a Volkswagen ID.7. Karim Habib, a Kia formatervezési igazgatója szerint az EV4-gyel új szemléletet hoznak a limuzinok világába: „Ez se nem igazi limuzin, se nem kisbusz” – mondta. A merész dizájn függőleges fényszórókat, erőteljes „vállrészt” és jellegzetes hátsó légterelőt kap, miközben a Kia új, szögletesebb, letisztultabb formavilágát erősíti, amelyet először az EV9-en láthattunk.
A belső tér minimalista stílusra törekszik, lebegő kijelzőpárral és a tágasságot hangsúlyozó vonalvezetéssel, noha a szériaváltozatban várhatóan itt-ott finomhangolnak majd a koncepcióhoz képest. A Kia mindeddig nem árulta el a gyártás helyszínét, de a hírek szerint a modell 2025-ben debütálhat – ezzel hivatalosan is csatlakozva a „Tesla Model 3-trónkövetelők” egyre növekvő táborához.
10. BYD Atto 2: a városi autók közt is komoly rivális
BYD Atto 2
BYD
A BYD a B-szegmensben kíván teret nyerni az Atto 2-vel, amelyet 2025 elején mutatnak be. A 4,31 méter hosszú Atto 2 a BYD Dolphin (4,29 m) és az Atto 3 (4,45 m) közé ékelődik. Az utastérben nagy valószínűséggel megmarad a Kínában Yuan Up néven ismert modell elrendezése, amelyben egy 8,8 colos digitális műszeregység és egy forgatható 12,8 colos központi kijelző kap szerepet.
A BYD Atto 2-t egy 130 kW-os, 290 Nm nyomatékú első villanymotor hajtja, a 42,4 kWh nettó kapacitású akkumulátorral körülbelül 312 km WLTP-hatótávot tud teljesíteni. A gyártó európai piacra szánt ára még nem ismert, ugyanakkor a végleges összegre hatással lehetnek az Európai Unió esetleges plusz importvámjai is.