szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az összehasonlításuk azért leginkább almát a körtével eset, de így is figyelemre méltó a szereplésük.

2024-ben az elektromos Mustang Mach-E kiszállításai 27 százalékkal nőttek 51 745 darabra, míg a benzines Mustang eladásai 9,5 százalékkal csökkentek 44 003 darabra, ezzel először előzte meg sportos benzines névrokonát az elektromos modell – írja az Automotive News.

Fontos azért kiemelni, hogy a két modell teljesen más vásárlókat céloz meg. Az elektromos Mustang Mach-E egy sportosabb crossover, de korántsem izomautó, amelynek teljesen más vevőköre van.

A Ford szóvivője, Said Deep, elmondta, hogy a benzines Mustang gyártási problémái szűkös kínálathoz vezettek, emiatt az elmúlt 20 év legszerényebb eladásait produkálta a modell. A vállalat szerint a Mustang ugyanakkor továbbra is nyereséges, és a rajongók nagy összegeket költenek tartozékokra és különleges kiadásokra. Joe Bellino, a Mustang márkamenedzsere hozzátette, hogy a hetedik generációs modell fogadtatása erős volt, és a sportautó részesedése a szegmensben jelentősen, 10 százalékponttal nőtt tavaly.

A Magyarországon 160 millió forintba kerülő Mustang a Nordschleifén bizonyított

A Zöld Pokolban jelenleg nincs a Ford Mustang GTD-nél gyorsabb sorozatgyártású amerikai sportkocsi.

A Mach-E sikere a Ford elektromos járművek terén elért rekordévének része volt, az autógyártó összesen 97 865 elektromos járművet adott el az Egyesült Államokban, ami 35 százalékos növekedést jelent. Az eladások fellendüléséhez hozzájárultak az olyan ösztönző programok, mint az ingyenes otthoni töltők telepítése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!