Megválna a Volkswagen a Scania és MAN részvényei jelentős részétől
A két neves gyártó a német vállalat Traton nevű leányvállalatának részei.
HVG
A Volkswagen AG tervezi, hogy 2025 első felében 15 százalékos részesedést értékesít a Traton tehergépjármű-gyártó egységéből, amelyből körülbelül 2 milliárd eurós (2,09 milliárd dollár) bevételre számít – írja a Reuters.
A Traton, amely a Scania és a MAN tehergépjármű-márkákat is magában foglalja, jelenleg mindössze 10,28 százalékos közkézhányaddal rendelkezik, ami több befektető szerint akadályozza a részvények likviditását és vonzerejét a tőzsdén.
A Volkswagen pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz már korábban jelezte, hogy az alacsony szabad forgalomban lévő részvényarány problémát jelenthet, ezért a vállalat szándékában áll nagyobb teret engedni a nyilvános piac számára. A Volkswagen 2019-ben részleges IPO-val vitte tőzsdére a Traton-t, azonban az anyavállalat jelenleg még mindig 89,72 százalékos tulajdoni részesedéssel rendelkezik.
Komoly presztízsértéke lehet a kínaiak részéről, ha saját gyárakkal rendelkeznek Németországban.
Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója 2024 májusában megerősítette, hogy a középtávú tervek szerint a Tratonban meglévő tulajdoni hányadot 75 százalék + 1 részvény szintjére csökkentenék, amely a jelenlegi arányhoz képest jelentős változást jelent. A tervezett értékesítés célja nemcsak a likviditás növelése, hanem a befektetők szélesebb körének bevonása is, miközben a Volkswagen a stratégiai prioritásaira, például az elektromos és digitalizált mobilitásra fókuszál.
„A rendszerváltásnak három pillére kell legyen: a jogállam helyreállítása, az állami bűnszervezet, továbbá az orosz csatlósviszony felszámolása” – hangsúlyozza Magyar Bálint szociológus, a maffiaállam-elmélet kidolgozója, aki szerint a rezsimváltó ellenzék igazi szűk keresztmetszete Magyar Péter személye.