Újabb nagy klasszikus tűnik el: hamarosan leáll a Ford Focus gyártása
Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.
HVG
A Ford európai részlegének kommunikációs vezetője elismerte a Motor1 oldal érdeklődésére, hogy idén novemberben véget ér a Focus gyártása a németországi Saarlouisban. Az első generációs modell 1998-as debütálása után hamar Az év autója lett, és azóta is az egyik legmeghatározóbb modell a kompakt kategóriában.
Az utóbbi években azonban a Ford fokozatosan kivonult a hagyományos személyautók piacáról, eltűnt a Mondeo és a Fiesta is. Mindez meg is látszik a számokon, a nagy volumenű modellek eltűnésével a vállalat eladásai 2024-ben 17 százalékkal 426 307 darabra estek vissza, miközben a piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent a Hyundai–Kia-páros mögött.
A dolgozók kölni gyárban kénytelenek egy hét munkát követően egy hét szabadságot kivenni.
Az autóipari trendek és a változó fogyasztói igények mellett a Focus megszüntetésének fő oka az alacsony nyereségesség volt, amelyet Jim Farley vezérigazgató is elismert. A Ford stratégiája jelenleg, hogy az elektromos modellek mellett az ikonikus, magasabb haszonkulcsú modellekre, például a Broncóra és a Mustangra összpontosít.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.