szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A tavaly debütált Lancia Ypsilon máris átesett egy kisebb ráncfelvarráson.

13 évnyi hallgatást követően a Lancia tavaly rukkolt elő először vadonatúj modellel, a Peugeot 208 és az Opel Corsa prémium kategóriás testvérmodelljének tekinthető Ypsilonnal, mely most megkapta első kisebb frissítését.

Az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinmotorral szerelt 48 V-os lágyhibrid változat az eddigi 100 helyett mostantól hivatalosan 110 lóerős, úgy, hogy maga az erőforrás nem változott, és a teljesítmény sem nőtt.

Lancia Ypsilon
Lancia
Lancia Ypsilon
Lancia

Ez úgy lehetséges, hogy a Lancia már most megfelelteti az Ypsilont a 2027 novemberétől érvénybe lépő Euro 7 szabályozásnak, és új formában adja meg a kombinált teljesítményt.

A benzinmotor 100 lóerős, a villanymotor pedig 29 lóerős teljesítményt ad le. A 205 Nm nyomatékú, hatfokozatú, dupla kuplungos, automata váltós Ypsilon 1,3 tonnát nyom a mérlegen, 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, és 190 km/h a végsebessége.

Lancia Ypsilon
Lancia
Lancia Ypsilon
Lancia

A 156 lóerős, tisztán elektromos változat esetében valós technikai fejlesztéseknek lehetünk tanúi, melynek köszönhetően 6 százalékkal nőtt a hatótáv.

A villanyos Ypsilon az eddiginél 22 kilométerrel többet, 425 kilométert képes megtenni egy töltéssel. A 14,3 kWh átlagfogyasztású kisautó 54 kWh kapacitású akkumulátora 100 kW-os töltővel 30 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Az 1,6 tonnás modell 8,2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és 150 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.

Lancia Ypsilon
Lancia
Lancia Ypsilon
Lancia
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!