
Mit tud egy elérhető árú kisautó 2024-ben? Teszten a megújult Opel Corsa
3 henger alaphangon 6 millió forintért, avagy kipróbáltuk, hogy mit nyújt a pénzünkért cserébe az Opel hazánkban legnépszerűbb modellje, a relatíve széles rétegek számára elérhető Corsa felfrissített kivitele. Melyből rögtön kétféle változatot is meghajtottunk.
A legfrissebb adatok szerint 2023-ban Magyarországon 1278 darab új Opel Corsa talált gazdára, ami a toplista tizenhetedik helyéhez volt elegendő.
A General Motorstól a PSA-hoz került és jó ideje már Stellantis zászló alatt hajózó Opel, mint márka ennél előkelőbb helyen, konkrétan a tizedik pozícióban végzett tavaly hazánkban, és szinte pontosan minden harmadik eladott autója egy Corsa volt.
A villámlogós kisautó tehát igen fontos modellje Magyarországon és Európában a rüsselsheimi cégnek – megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban a ráncfelvarrt új verzió, melyből kapásból kétféle, egy kézi váltós fekete és egy automata váltós piros példányt is vallatóra fogtunk.

Vizor vigyor
Az Opel 2018 őszén vázolta először, hogy körülbelül milyenek lesznek a közeljövőben érkező autói. Tette mindezt konkrétan ezzel a tanulmányautóval, a GT X Experimentallal, melyen elsőként tekinthettük meg az úgynevezett Vizor designiskolát:

2020 nyarán aztán megérkezett az első sorozatgyártású Vizor modell, az elsőtől az utolsó csavarig új fejlesztésnek tekinthető, és korábban már részletesen bemutatott Mokka:

Azóta a többi Opel is megkapta az egyenarculatot és most a Corsára is sor került, melynek így fest az orra a ráncfelvarrást követően:

A fekete hűtőrácsbetét szinte teljesen beleolvad a fekete karosszériába, piros fényezéssel azonban már sokkal ütősebb. Itt jegyzendő meg, hogy egyedül a fehér szín jár alapáron, a többi fényezésért 180 ezer forintot számolnak fel.
Teljesen átalakult az első lökhárító, a fényszórók pedig nem csupán új formát öltöttek, hanem jobbak is lettek. A 370 ezer forintos Intellilux lámpák az eddigi 4-4 helyett immár 7-7 LED-del világítanak, ami persze azért még nem a 84-84 fényforrásos Astra szintje. A LED-es ködlámpák felára 70 ezer forint.
Hátul kevesebb változást fedezhetünk fel, errefelé az újfajta mintázatú hátsó lámpák és az átvariált logó, illetve típusfelirat jelenti a legfontosabb változást.

Mi a helyzet belül?
Az utastér alapvetően komor, németesen letisztult hangulata nem sokat változott, a komolyabb izgalmakra vágyók jobban járhatnak a konszerntestvér Peugeot 208 futurisztikusabb műszerfalával. A legfontosabb változást az automata váltó középkonzolon lévő váltókarja jelenti, mely a facelift során sokkal kisebb lett, karból egyszerű kapcsolóvá alakult át.
A 70 ezer forint ellenében bőrrel bevont kormány maradt a régi, mögötte a fapados Corsákban 3,5 colos színes kijelző, a jobban felszerelt GS-ekben pedig 7 colos digitális műszeregység található. A középső kijelző alapáron mindössze 5 colos és monokróm, a hozzánk érkezett tesztautókban viszont újfajta Snapdragon chipset által meghajtott 10 colos színes érintőkijelző figyel.


Végre jobb felbontású lett a tolatókamera, ezenkívül a 360 fokos panorámaképről, a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay támogatásról, a 160 ezer forintos automata légkondiról, illetve a 200 ezer forintos panorámatetőről is érdemes említést tenni.
Mivel a Corsa körülbelül akkora, mint a 90-es évekbeli Astra F, belül egész jól el lehet férni. A bestseller Toyota Yarisnál 12 centiméterrel hosszabb, de 2 centiméterrel szerényebb tengelytávú Corsában elöl és hátul is egész korrekt a helykínálat, azért viszont kár, hogy a középkonzol hátsó részén sem légbeömlő, sem töltőaljzat nem kapott helyet.
A 309 literes csomagtér a 2/3-1/3 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével 1081 literesre bővíthető. Viszonyításképp, a 208-as puttonya mindössze 265 literes, ellenben a Clióban akár 391 liternyi cókmók is elfér. Aki az említettnél nagyobb raktérre vágyik, annak az Opel kínálatában a 422-1339 literes Astra felé érdemes kacsintgatnia, melyből igen praktikus 597-1634 literes kombi is készül.



Három a henger
Mindkét tesztautóban az 1,2 literes 3 hengeres turbómotor 100 lóerős és 205 Nm-es változata teljesít szolgálatot, mely egyedi orgánuma révén le sem tagadhatja, hogy négynél eggyel kevesebb dugattyúval bír.
A kereken 100 lóerő mégis elegendő, az alig 1 tonna feletti tonna tömeg és a relatíve alacsony építési mód megteszi a maga pozitív hatását, a városi, elővárosi közlekedés során úgy él a fordulékony és agilis kis Corsa, mint hal a vízben. Autópályán pedig bőven elegendő a 194 km/h végsebesség.


A kormányzás a kategóriaátlagnak megfelelően szintetikus, az ülések komfortosak, a futómű lehetne talán picit puhább. Alapáron 16 colos kerekek járnak, a némileg látványosabb 17 colos példányok felára 120 ezer forint.
A hatfokozatú kézi váltó nem pont a váltási élvezetről szól, viszont mellette szól a jobb gyorsulás és a némileg alacsonyabb fogyasztás. A gyári 5,1 literes átlagfogyasztásnál ugyan 0,5 literrel többet mértünk, azonban ez sem rossz érték egy mindenféle hibrid hókuszpókusz nélküli egyszerű hajtáslánctól.
A 9,9 helyett 10,8 másodperces 0-100-as szintidejű nyolcfokozatú automata váltós és immár elektromos rögzítőfékes változat a gyári 5,4 helyett 6,2 litert kért 100 kilométeren, ami a 44 literes üzemanyagtartállyal társítva 710 kilométer körüli hatótávot ad ki.




Más hajtás?
A turbó nélküli 1,2-es Corsát nem tudjuk jó szívvel ajánlani, hiszen miközben csak minimálisan olcsóbb, 75 lóereje és alig 118 Nm-es nyomatéka miatt sokkal lomhább, az ötfokozatú kézi váltóról nem is beszélve. A turbós 1,2-es 130 lóerős és 230 Nm-es csúcsmodelljében van ráció, ez a 208 km/h végsebességű topverzió viszont csak és kizárólag automata váltóval rendelhető.
Idén érkezik a kínálatba a vadonatúj 48 V-os hibrid hajtáslánc, melynek alapját szintén egy Miller ciklusú 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor adja. A hatfokozatú duplakuplungos automata váltóba szerelt 28 lóerős és 55 Nm-es villanymotor az ígéretek szerint 0,8 literrel csökkenti a fogyasztást.


A kicsi és könnyű akkumulátor mindössze 0,89 kWh kapacitású, de legfeljebb 30-as tempó mellett akár 1 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtet. Alig várjuk, hogy kipróbáljuk a 100 és 136 lóerős változatokban érkező új hibrid Corsát.
A típus jó ideje kapható 1,5 tonnás elektromos változatban is, és az eddigi 136 lóerős mellé érkezett egy 156 lovas új kivitel is, a hatótáv 354-402 kilométer magasságában alakul. A 102 lóerős dízel viszont eltűnt a kínálatból, ha gázolajos technikára vágyunk, akkor érdemes a 130 lovas dízel Astra felé kacsintgatnunk.

Konklúzió, árak
+: szerény tömeg, pörgős motor, korrekt fogyasztás, okos fényszóró, van belőle villany verzió is. –: rideg hangulatú utastér, a hibridekre picit még várnunk kell, a dízel megszűnt, az elektromos drága. |
Az Opel a Corsa esetében mondhatni megugrotta a kötelezőt az életciklus felénél esedékes ráncfelvarrásnál, kicsit változott a design, némileg modernebb lett a technika, de komolyabb változásokra nem lehet számítani.
Kár, hogy az új hibrid technika nem érkezett meg kapásból és kicsit még várnunk kell rá, mindenesetre a Corsa maradt az, ami mindig is volt: egy racionális városi kisautó, ami némi kompromisszum árán akár családi kocsiként is funkcionálhat.
A 75 lóerős alapmodell Opel finanszírozás esetén 6 millió forinton nyit, a 100 lóerős verzió kézi váltóval 6,4 millió, automatával pedig minimum 7 millió forintba kerül. A 130 lovas benzines csúcsmodell csak GS felszereltséggel és automatával kapható, alaphangon 8,1 millió forintos árcédulával.
A hibrid Corsa ára egyelőre ismeretlen, de a konszerntársak árainak ismeretében 7,7 millió forintra saccolnánk a 100 lovas verzió alapárát. A Corsa Electric sajnos nagyon drága, 12,7-13,8 millió forintba kerül, mely összegből simán kijön akár két benzines Corsa is.

A testvérmodellnek tekinthető Peugeot 208 kiviteltől függően körülbelül félmillió forinttal drágább a Corsánál, ami az Opel malmára hajtja a vizet, melynek eggyel nagyobb méretű Astrája 8,3 millió forinton nyit 100 lóerővel.
A Skoda Fabia és a Hyundai i20 80-84 szívó lóerővel 6,2 millió forinton nyit, a Volkswagen Polo 95 turbó lóerővel minimum 8,3 millió forintot kóstál. A Renault Clio 6 millió forintos indulóára jól hangzik, cserébe viszont mindössze 65 lóerős szívómotort kapunk.
A 125 lóerős normál Toyota Yaris 7,4 millió forint ellenében vezethető haza, a 4 liter körüli fogyasztással kecsegtető 116 lóerős hibridért pedig minimum 8,4 millió forintot kérnek el.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.