Az európai autógyártók egyre inkább visszavonulót fújnak V8 fronton, melynek egyik ékes példája a Mercedes legsportosabb C-osztályos modellje, az AMG C 63, mely egy ideje már nem 4 literes V8-as, hanem 2 literes 4 hengeres erőforrást vonultat fel, és ami alaposan rányomja a bélyegét az eladási mutatókra.
A most zajló Sanghaji Autószalon sem éppen a 8 hengeres erőforrásokra fókuszál, mindenesetre a megannyi hibrid és elektromos újdonság között feltűnt a színen egy vadonatúj fejlesztésű kínai V8-as erőforrás.

A Great Wall Motor által három év alatt kifejlesztett 4 literes újdonság részletes specifikációit egyelőre sűrű homály fedi, annyit azonban tudni lehet róla, hogy 90 fokos hengerszöggel, két turbóval és 8000-es maximális fordulatszámmal rendelkezik.
A plugin hibrid technikával kiegészíthető V8-as erőforrás elsőként várhatóan a gyártó Tank terepjáróiban válik elérhetővé.

A GWM nemrégiben egy másik 8 hengeres motorral is meglepetést okozott, mely 152 lovas 2 literes erőforrás egy 461 kilogramm tömegű motorkerékpárban debütált.
