Négy éve volt szerencsénk alaposan letesztelni az Aston Martin első szabadidő-autóját, a 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt DBX-et.
Ez az 550 lóerős és 2,2 tonnás sportterepjáró alig 4,5 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 292 km/h.

Aston Martin DBX
László Ferenc
2022-ben aztán megérkezett a DBX jobban kihegyezett új sportmodellje, a 707 lóerős DBX707, mely mellől a tavalyi facelifttel kikopott a gyengébb alapverzió.
És most itt a vadonatúj csúcsmodell, a nagyobb teljesítményt szerényebb tömeggel kombináló, 23 colos magnéziumfelnikkel szerelt DBX S.

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin
Az AMG-től származó 4 literes V8-as biturbó benzinmotor 727 lóerős teljesítményű, vagyis 2 lóerővel potensebb a Ferrari Purosangue 6,5 literes V12-es szívó egységénél.
Utóbbi nyomaték fronton csak 716 Nm-t tud, szemben a brit sportterepjáró kereken 900 Nm-ével.
A Purosangue viszont 2 mázsával könnyebb, amit némileg ellensúlyoz, hogy a DBX S tömegéből 47 kilogramm lefaragható az opcionális könnyítések révén.

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin
A továbbfejlesztett futóműves és optimalizált kormányzású, kilenc fokozatú automata váltós újdonság 3,3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 310 km/h.
Az egyelőre ismeretlen árú és természetesen összkerékhajtású Aston Martin DBX S első példányait ősszel vehetik át a megrendelők.

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin

Aston Martin DBX S
Aston Martin