Áprilisban jelentős visszaesést szenvedett el a Tesla az európai piacon: Svédországban például 80,7 százalékkal csökkentek az eladások, ami 2022 októbere óta a legrosszabb adat. Hasonló zuhanás történt Hollandiában is, ahol 73,8 százalékos csökkenést regisztráltak, míg Portugáliában 33 százalékkal esett vissza az értékesítés. Dániában 67,2 százalékkal, Franciaországban 59,4 százalékkal, Svájcban pedig 50 százalékkal apadtak az eladások, ami egyértelműen jelzi, hogy a Tesla egyre komolyabb kihívásokkal néz szembe az európai piacon.
Bár Norvégiában és Olaszországban nőtt az értékesítés (11,8, illetve 29,3 százalékkal), a Tesla piaci részesedése Norvégiában így is visszaesett 18 százalékról 11 százalékra. Eközben a kínai gyártók részesedése már elérte a 12 százalékot az országban.
A Tesla több országban, köztük Németországban és Franciaországban is kedvezményekkel próbálja élénkíteni a keresletet. Az amerikai vállalat számára azonban egyre nagyobb fenyegetést jelentenek a hagyományos autógyártók mellett a technológiailag fejlődő, olcsóbb kínai riválisok is.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.