A Renault tavaly dobta piacra 70-es és 80-as években gyártott 5-ös modelljének szupermodern, XXI. századi leszármazottját, a tisztán elektromos hajtásláncú Renault 5 E-Techet.
Az idén Év Autójának megválasztott típusnak most megérkezett a japán testvérmodellje, a hatodik generációs Nissan Micra.
A legendás kisautó ugyanarra a sorsra jutott, mint a Mitsubishi Colt, melynek aktuális generációja nem más, mint egy átbrandelt Renault Clio.
A dizájnereknek nem lehetett egyszerű dolguk, ugyanis az alapvetően szögletes vonalvezetésű és igen karakteres, retró megjelenésű R5-ből kellett egy lekerekített elemekkel ékesített új modellt rajzolniuk.
Az R5-ből jól ismert műszerfalon egy 10,1 colos digitális műszeregység, illetve egy kiviteltől függően 7-10,1 colos érintőkijelző található.
Apró japán geg, hogy a két első ülés közötti tárolón felfedezhető a Fudzsi hegy sziluettje.
A 122 lóerős és 225 Nm-es alapmodell 80 kW-tal tölthető 40 kWh-s akkumulátora 310 kilométeres hatótávolságot biztosít.
A 150 lovas és 245 Nm-es produkcióra képes erősebb verzió 52 kWh-s telepét maximum 100 kW-tal lehet tölteni, a hatótáv ez esetben 408 kilométer.
Az R5-höz hasonlóan a későbbiekben a Micrából is elérhető lesz egy 95 lóerős, olcsóbb, belépőszintű modell.
A kereskedésekbe az év végén megérkező új Nissan Micra árát egyelőre nem fedték fel. A Renault 5 E-Tech Magyarországon jelenleg 11-13,7 millió forintba kerül.