|
A gazdasági válság hatására a legtöbb vállalatnak szembe kellett néznie azokkal a hatékonyságot csökkentő gyakorlatokkal, amelyek eddig közvetlenül – legalábbis látszólag – nem befolyásolták a versenyképességüket. Azzal, hogy mára minden egyes kiadott forintnak meg kell találni a forrását, szükségszerűvé vált minden folyamat racionalizálása. A kezdeti megszorítások (elbocsátások, a termelés radikális visszafogása) után a felelős, versenyképességük megtartására törekvő vállalatok igyekeztek minden olyan tevékenységre szánt kiadást csökkenteni, amely nem tartozik működésük fő profiljába. Sokan ezek közé sorolják az informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokat is. Az ezekre a fejlesztésekre szánt keretet a Publicus Research idei felmérése alapján a vállalatok 71 százaléka csökkentette, 7 százalékuk pedig el is törölte. Ennek ismeretében az IT területet érintő paradigmaváltás elkerülhetetlenné vált. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már kipróbált hatékonyságnövelő megoldások hazánkat is elérték. A Gartner kutatócég elemzése szerint az elmúlt 10 év legjelentősebb átalakulásán megy most keresztül az iparág. A vállalatok vezetői az alkalmazások, informatikai megoldások bérlését választják, a rendszerek megvásárlása helyett. Az IDC nemzetközi kutató cég kimutatta: globális szinten átlagosan 30-40 százalékkal bővül az informatikai alkalmazásszolgáltatási (ASP – Application Service Providing) piac az elkövetkező három évben. Ezeknek az infokommunikációs megoldásoknak a legfőbb előnye az, hogy a vállalkozásoknak nem kell ilyen jellegű beruházásokra költeniük. Az innovációra szánt büdzséjüket ehelyett a saját tevékenységi körük fejlesztésére koncentrálhatják. A bérelt infokommunikációs alkalmazások elterjedése ugyanakkor a környezetvédelem terén is előrelépést jelent: miután a vállalatok telephelyein nem kell kiépíteni egy komplett IT-rendszert, csökken a káros anyag kibocsátás, a környezeti terhelés.
|
Magyarországon a
T-Systems Virtualoso szolgáltatásai a Cisco WebEx elnevezésű webes csoportmunka megoldását, a Microsoft Exchange alkalmazásait (e-mail, naptár funkció, címjegyzék) és jogtiszta szoftvereket biztosítanak az ügyfeleknek. A négy Virtualoso szolgáltatás 2009. július elejétől érhető el. A vállalatok belépési díj és hűségnyilatkozat nélkül indíthatják a szolgáltatás igénybevételét. A szolgáltatásokért használat arányosan fizetnek. A folyamatosan változó igényeikhez a T-Systems rugalmasan alkalmazkodik, így mindig a legideálisabb feltételek mellett használhatják az igényelt alkalmazásokat.
A
Virtualoso eMail segítségével a felhasználók cégük kommunikációs rendszerét tehetik hatékonyabbá: a profi levelezőrendszer, a naptár funkció és a címjegyzék használatával, amelyeket a munkatársak egymás között is megoszthatnak, illetve számítógépen és mobiltelefonon is egyaránt elérhetnek.
A Virtualoso Meeting révén telefonkonferencia és közös online munka valósítható meg. A felhasználók számítógépeiken keresztül virtuális tárgyalót hozhatnak létre, azaz ugyanabban a dokumentumban egyidejűleg dolgozhatnak az egymástól távol lévő kollégákkal, partnerekkel.
A Virtualoso WorkPlace olyan online felület, amely a közös dokumentumok tárolására és megosztására alkalmas.
A Virtualoso Server igénylésével a vállalkozásoknak nem szükséges saját szervert magas költséggel és kockázattal fenntartaniuk. A távolról üzemeltethető, virtuális szerver ugyanis kiemelkedő biztonságot, az adatok korszerű tárolását és leállás mentes működést garantál. Ráadásul a kapacitása is folyamatosan bővíthető.
A Virtualoso alkalmazások mindegyike egyszerű felhasználói felülettel rendelkezik, így kezelésükhöz alapvető informatikai jártasság is elegendő. A problémamentes üzemeltetésről pedig a T-Systems ügyfélszolgálata gondoskodik, amely a nap 24 órájában rendelkezésre áll.
A Virtualoso termékcsaládról a www.t-systems.hu oldalon bővebb információk is elérhetőek.
(x)