Alig öt órával az indulás előtt törölt egy Budapestre tartó járatot a Ryanair

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott olvasói levél szerint a légitársaság nem volt partner a probléma megoldásában. A légitársaság azt közölte: tájékoztatták az érintett utasokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Alig öt órával az indulás előtt törölt egy Budapestre tartó járatot a Ryanair

A hétfői brit irányító rendszerben történt hibára hivatkozva törölte kedden a Ryanair az Edinghburghból Budapestre tartó 16:45-kor induló járatát – áll az olvasónk által írt levélben.

olvasói fotó

A járat utasai aznap délben kaptak egy e-mailt a légitársaságtól arról, hogy a rendszerhiba miatt több mint 20 Ryanair-gép nem tudott visszatérni a bázisára, a személyzet túllépte a törvényes szolgálati keretidőt, járatkimaradások lehetnek. Azt is hozzátették, dolgoznak a hiba elhárításán.

Olvasói levél

Olvasónk azt írta a hvg.hu-nak, hogy több utas a repülőtéren értesült a járat törléséről, a legközelebbi Ryanair-gép pedig csak szeptember 2-án indul Budapestre.

Közlése szerint a Ryanair semmiben nem segített, a helyszínen lévő munkatársak pedig azt mondták, hogy keressék az utasok a központi telefonszámot, amit 20 percen keresztül nem vett fel senki.

Az utasok úgy érzékelték, a személyzet is akkor szembesült a járat törlésével. Többen megpróbáltak kérni erről igazolást (vagyis „flight cancellation lettert”) a személyzettől, ami kell a biztosítónál tett panaszhoz, de a helyszínen nem adtak ilyet.

Olvasónk szerdán azt írta, a helyzet továbbra is változatlan, szinte lehetetlen bármit intézni, azóta sem kapták meg a szükséges iratokat, és telefonon sem kapnak megfelelő segítséget.

Frissítés:

A hvg.hu megkereste a Ryanairt az üggyel kapcsolatban, a társaság cikkünk megjelenése után válaszolt. Levelükben megerősítették, hogy a törlés oka a brit légi közlekedési irányítórendszerben történt meghibásodás volt. Hozzátették: minden érintett utast tájékoztatták erről és tanácsokkal látták el őket.