Sex Pistols
Most mit mondhatnánk? Több mint harminc évvel első és egyetlen albumuk után játszanak most itt. Az a lemez megváltoztatta a populáris kultúrát. Ez a koncert nem változtat semmin, de hízlalni fogja a bankszámlájukat. Azonban az indulatuk a régi. De hogyan is lehetne másképp, mint indulattal nyomni az ilyesmit, hogyaszondja "God save the Queen / And this fascist regime". Lesz minden; Anarchy In The UK, Pretty Vacant, Bodies, No Fun. Erre a zenére garantáltal le lehetne bontani egy koncerttermet. De a szabad ég alatt nem marad más, mint az üvöltés. Rotten, Jones, Cook, Matlock; az őseredeti felállás, az őserő. Sose halunk meg. Fél tíz, Nagyszínpad.
The Cribs
Háromtagú angol banda, amely csak a legszükségesebbekre szorítkozik. Feszes, gitározós, egyszerű, a refrénekben könnyen oldódó dallamokkal. Ez ma a recept (jó, legyen inkább ethosz) az indie színtér megelehetősen nagy részén. A zenekar neve meg legyen "A Valamik"; legjobb, ha ez a valami egy szótagú. Szóval ne történjék semmi bonyolultság. A The Cribs is ebben érdekelt, ezt az új indie stílust képviseli, nagy hittel. Belgium és Anglia között a Szigeten nyomják, remélhetőleg jobb lesz a kontroll, mint ezen a YouTube koncertvideón, mert itt hallhatóan nem hallották magukat rendesen, minden bizonnyal ettől lett hamiskás a nagy sláger, a Men's Needs. Fél öt, Nagyszínpad.
Myster Mobius
A zenekar az egykori Máfél-basszusgitáros, Seki, azaz Hegedűs János franciaországi projektje. Különös ritmikák, virtuóz bassgitározás, mint a Primus-nál, lendület és töredezettség, mint a Másfélnél. Izgalmas felfedezés lesz annak, aki szeretné megtudni, külföldre költözése után, mit is csinált Seki. Fejrázós, ugrálós, de közben az agynak szóló, intelligens és nem öncélúan virtuóz zene. Nyolc, A38 színpad.
Altan
Annyi visszaélés történik napjainkban az ír folkzenével, hogy nem árt néha rendes ír folkot is hallani. Nos, az Altan koncertje megfelelő helynek tűnik erre. Eeredeti dallamok, eredeti nyelven. A zenekar több mint két évtizede aktív, s játssza a táncos és balladisztikus repertoárt. Távoli ködök, gyalult faasztalok a kocsmában, fájdalmak és vigadalmak. Ismerős ez, sírva vigadni mi magunk is szoktunk! Öt, Világzenei színpad.
Lo-Punk
Primitív? Balhés? Direkt? Az. De milyen legyen egy hazai punkbanda? Kiabálós, olcsó borba áztatott zene ez, amelyre a nap bármely szakában lehet gyakorolni a hajmunkát - persze, jut eszünkbe, a célcsoport, az őspunkerek nem rendelkezek rázható hajkoronával. Marad hát a pogó! Mindenkinek, aki szereti. Kérdés: a Pistols után vajon előveszik-e ők is a régi klasszikusokat? Öt, A38 színpad.
Singas Project
Gáz nélkül, azaz simán, szénsav nélkül, mint a buborékmentes ásványvíz. A névvel ellentétben a zene nem annyira sima. Van benne némi "él" és nagy adag elevenség, ami legfőképpen Berger Dalmának köszönhető. A kortárs hazai könnyűzenei színtér egyik legizgalmasabb énekesnőjéről van szó, akinek nem csak a hangja vibrál, hanem a levegő is körülötte. Anyazenekarából, az Esclin Syndoból sokfelé kirándul, ide is, ebbe a lounge-dzsal kevert, egyszerre táncos és nyugis, feszült és gáz nélküli bandába. Érdemes megnézni őket! Öt, MR2 színpad.
Barabás Lőrinc és barátai
A Szigeten háromféle egyvelegben is fellépő Barabás Lőrinc és zenekara az MR2 kedvence lett, finom, fülbemászó, könnyen emészthető jazz-es ihletésű muzsikája szinte rádióra termett. A morgolódók szerint másodlagos frissességű hip-hopos jazz, amit nyújtanak. Miért, baj az? Táncos, funkys elemekkel -ez az, amit játszanak, a kilencvenes évek elejéről, Guru és a Jazzmatazz határvidékéről. S ne törődjünk most a szirénhangokkal, egészen biztos, hogy jó bulit csinálnak majd a Szigeten, a kiváló női rapperrel, Senával, és a bájos Fábián Julival. Mojito fogyasztását ajánljuk hozzá, s máris megmozdul a láb. Négy, MR2 színpad.
Jazzékiel
Régóta a színen vannak és régóta azonos színvonalon. Izgalmasak, szerethetők és a koncertezés kifejezetten erős oldaluk! Magyarul tolják, és a szövegekben tetten is érhető az invenció. Jazz-es, szövegelős, kemény, a klisés megoldásokat kerülő. És ami fontos: duma van, de prófécia nincs. Ezékiel dzsesszben olvad (f)el. Ott a helyünk! Hét, MR2 színpad.
Danko Jones
Dankóból a mi kultúrkörünkben legfeljebb Pistát isemrtük eddig, de hát a Sziget olykor felülírja kulturális megrögzöttségeinket is. Itt a főhősről elnevezett kanadai Danko Jones zenekar és világosan beszél hozzánk. Már tíz éve. Döngöl, üt, mint egy ütvefúró. Hard rock, ha ez jelent még valamit. Mi az, hogy! Újra jelent valamint, hiszen a gitár reneszánszával az őszinte kőkeménység is visszatért a zenébe. Tiszta rock, piszkos gitárok. Ebből jó buli lehet. Tizenegy, WAN2 színpad.
Harcsa Veronika
Őt és kvartetjét lassan már nem kell bemutatni. veronika varázsos személyiség, aki megnyeri magának azt is, aki a karcosabb muzsikát szereti. Ez a zenekar garantáltan karcmentes, de arcmentes is, semmi nagyképűség, semmi erőltetés nincs benne, természetes, mint egy napfelkelte amely egy sátorban borozgatva ér bennünket a Szigeten. Nemzetközi sikerek küszöbén, saját dalait hozva, a vokális jazz-t kifinomultan megszólaltatva érkezik majd a produkció. Ió, ció. Tizenegy, Klubrádió jazz színpad.
La Caravane Passe
Francia, roma, balkáni - ideális keveredés. A balkánfolktól nem menekülhetsz, valahol úgyis utolér; vagy a moziban, vagy egy pesti romkocsmában, vagy a Zeneakadémián és MüPában, vagy a Szigeten. Totális legitimációt nyert, nincs is ezzel semmi baj, de hát uilyenkor a búza is nehezen különböztethető meg az ocsútól. A puding, azaz a búza próbája jelen esetben maga a fogyasztsá, menjünk és hallgassuk a La caravane Passe-t és eldönthető, hova is tartozik. De nem kell ideologizálni, ha jól mulatunk, az éppen elég! Fél tíz, Roma Sátor
Traio Romano
Az előbbi bekezdést ide is másolhatnánk; a recept itt is hasonló, itt az eredet Románia, a kiteljesedés terepe pedig Franciaország. Mulatós, vérbő, éppenséggel lendületesebb, mint a karavánozók... Nagyobb autenticitás, nagyobb buli? Nem tudni. Megint csak: próbáljuk ki! Negyed kilenc, Roma Sátor.
Színházi- és Táncsátor
A TÁP Színház minden nap egyperceseket játszik a Színházi- és Táncsátorban, de amire még péntekről felhívnánk a figyelmet, az Tünet Együttes (20.00) produkciója, az 1:1, amely két táncos és egy zajzenész bizonytalan kimenetelű mérkőzése, s nem mellékesen tánc-performance. A Compagnie Chute Libre (F) éjféli Living Room Orchestra című előadása, amely bravúros, zenei szerkesztettségű és humorral átszőtt darab.
|
© Stiller Ákos | "Szívből ajánlom pénteken Szalóki Ági Karády-estjét. Szeretem, ahogyan Ági énekel, s figyelemre méltónak és szimpatikusnak tartom, hogy bár mindig népdalokból építkezik, s követi a hagyományokat, nem ragad le náluk, mindig rak bele valami extrát. Két éve a legjobb jazzlemez lett Szalóki Ágié, amelyen Dés Andrásékkal és másokkal dolgozott fel népdalokat. Természetesen most Karády-dalokat énekel, megjelenik benne a népdalból táplálkozó énekstílusa, de a jazz és persze Karády világa is. Izgalmas egyveleg, szívmelengető, csodálatos dalok hangzanak el".
|