Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c1d4d886-f58c-48b3-bf18-d1f982f9939b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Négy év, négy korcsoport.","shortLead":"Négy év, négy korcsoport.","id":"20250224_Orban-Viktor-ketgyerekes-anyak-adomentessege-szja-mentesseg-utemterv-lepcsok-korosztalyok-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d4d886-f58c-48b3-bf18-d1f982f9939b.jpg","index":0,"item":"92b4998b-17eb-441b-93bc-0df8cbcbb197","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_Orban-Viktor-ketgyerekes-anyak-adomentessege-szja-mentesseg-utemterv-lepcsok-korosztalyok-bejelentes","timestamp":"2025. február. 24. 13:38","title":"Orbán Viktor bejelentette a pontos ütemtervet a kétgyerekes anyák adómentességére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28765ece-20b0-45e3-9778-d3930eada826","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Éves összevetésben több mint 14 százalékos volt a csökkenés, a harmadik negyedév zsugorodásához hasonlóan.","shortLead":"Éves összevetésben több mint 14 százalékos volt a csökkenés, a harmadik negyedév zsugorodásához hasonlóan.","id":"20250224_Kozponti-Statisztikai-Hivatal-KSH-beruhazasok-2024-negyedik-negyedev-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28765ece-20b0-45e3-9778-d3930eada826.jpg","index":0,"item":"90be1894-a020-485a-94c8-f0a8d6668d7d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_Kozponti-Statisztikai-Hivatal-KSH-beruhazasok-2024-negyedik-negyedev-zuhanas","timestamp":"2025. február. 24. 08:31","title":"Óriásit zuhantak a beruházások 2024 negyedik negyedévében is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f4dcaa6-5bd7-46a8-a153-e34d512b3869","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A tendert kifejezetten Szőke Gábor Miklós cégére szabták, más nem is indulhatott.","shortLead":"A tendert kifejezetten Szőke Gábor Miklós cégére szabták, más nem is indulhatott.","id":"20250224_Negy-turulszobor-Szoke-Gabor-Miklos-90-millio-Honvedelmi-Miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f4dcaa6-5bd7-46a8-a153-e34d512b3869.jpg","index":0,"item":"5a3d8423-7b7d-4b33-a0e9-05374fb4ee12","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250224_Negy-turulszobor-Szoke-Gabor-Miklos-90-millio-Honvedelmi-Miniszterium","timestamp":"2025. február. 24. 10:39","title":"Négy turulszobrot rendel közel 90 millióért a kormány kedvenc szobrászától a Honvédelmi Minisztérium","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6f3786f-0e8b-4050-bfc9-90f74475fbbc","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A pilóta nem szenvedett maradandó sérüléseket, és az utasok is épségben megérkeztek.","shortLead":"A pilóta nem szenvedett maradandó sérüléseket, és az utasok is épségben megérkeztek.","id":"20250224_iberia-repulo-pilota-tarantula-csipes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6f3786f-0e8b-4050-bfc9-90f74475fbbc.jpg","index":0,"item":"14225c50-7d64-43cc-a798-b6792feb44e7","keywords":null,"link":"/vilag/20250224_iberia-repulo-pilota-tarantula-csipes","timestamp":"2025. február. 24. 13:15","title":"Tarantula csípte meg repülés közben az utasszállító pilótáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c251ed4-d67e-4772-ac2b-b86764cc30f5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Tisza Párt elnöke korábban már visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint bennfentes kereskedéssel keresett több millió forintot a tőzsdén.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke korábban már visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint bennfentes kereskedéssel keresett...","id":"20250224_magyar-peter-reszvenyei-ugyeszseg-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c251ed4-d67e-4772-ac2b-b86764cc30f5.jpg","index":0,"item":"020221bd-465a-4ef5-a3c3-5e28b211b7aa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_magyar-peter-reszvenyei-ugyeszseg-vizsgalat","timestamp":"2025. február. 24. 19:06","title":"Vizsgálja az ügyészség Magyar Péter egyik tőzsdei ügyletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09afc8e7-21cd-4189-bc0c-42c02826e089","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Bár úgy tűnik, Ukrajna magára maradt, miközben az Egyesült Államok és Oroszország a feje fölött alkudozik a békéről, a háttérben több, a nemzetközi közösség által finanszírozott humanitárius program is fut, jelentős összegek gyűlnek az újjáépítésre. A háború kitörésének harmadik évfordulóján összeszedtük, milyen források állnak Ukrajna rendelkezésére.","shortLead":"Bár úgy tűnik, Ukrajna magára maradt, miközben az Egyesült Államok és Oroszország a feje fölött alkudozik a békéről...","id":"20250224_Ukrajna-rekonstrukcioja-eu-eib-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09afc8e7-21cd-4189-bc0c-42c02826e089.jpg","index":0,"item":"a0e436f0-a3db-433f-afc7-a7fe27b8a093","keywords":null,"link":"/eurologus/20250224_Ukrajna-rekonstrukcioja-eu-eib-tamogatas","timestamp":"2025. február. 24. 13:06","title":"Ukrajna rekonstrukciója – hogyan építenek újjá egy háborúban álló országot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"988d5944-9414-44f8-a280-ba778114f60c","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Bár adtak át fejlesztéseket, a 2021-es ambiciózus magyar hidrogénstratégiáról kevés konkrétum derült ki eddig. Tavaly készül el az első, nem kísérleti és nem tesztcélú, értelmezhető kapacitású ipari hidrogénüzem, magánberuházásban, a Mol saját projektjeként. Logikus, hogy az olajcég lágymányosi központjában tartották az idei hidrogén-konferenciát. Sokat elárul azonban, hogy az ott előadó Lantos Csaba energiaügyi miniszter milyen újdonságokkal állt elő.","shortLead":"Bár adtak át fejlesztéseket, a 2021-es ambiciózus magyar hidrogénstratégiáról kevés konkrétum derült ki eddig. Tavaly...","id":"20250224_hydrogenopen-konferencia-megujulo-energia-zold-hidrogen-ipar-dekarbonizacioja-fenntarthatosag-mol-campus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/988d5944-9414-44f8-a280-ba778114f60c.jpg","index":0,"item":"db038638-16b2-4eff-ac62-eb1a8553200e","keywords":null,"link":"/360/20250224_hydrogenopen-konferencia-megujulo-energia-zold-hidrogen-ipar-dekarbonizacioja-fenntarthatosag-mol-campus","timestamp":"2025. február. 24. 17:00","title":"Négy éve van hidrogénstratégiánk, de mire mentünk vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A fővárosi repülőtér fejlesztésében és üzemeltetésében korábban részt vevő, majd Ferihegyről kiebrudalt kanadai ADC által a magyar állam ellen indított kártérítési perben hamarosan ítélet születik. Amennyiben javukra dönt a washingtoni választott bíróság, akkor az állam akár 90 millió dolláros kártérítést is fizethet.
Jövőre a kormány privatizálná a Budapest Airport Rt.-t, s emiatt elemi érdeke, hogy a cég megalapítása óta zajló bizonytalanságnak mielőbb véget vessen - írja a Világgazdaság.
Az egykori üzemeltető cégben, a Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő Kft.-ben (FUF) érdekelt kanadai ADC által indított kártérítési per aktái a lap szerint már 2003 óta a washingtoni választott bíróság asztalán vannak, s a várható döntés közelségét mutatja, hogy nemrég – közel hároméves szünet után – ismét összeült a FUF felügyelőbizottsága.
A per szálai 1993. december 13-áig nyúlnak vissza. Akkor a ferihegyi 2/A terminál fejlesztésére és a 2/B megépítésére a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) kétfordulós pályázatot írt ki. A beruházást elsősorban az expó megrendezésének terve motiválta.
Az alapszerződés 1995. márciusi aláírása után a beruházáshoz szükséges 103 millió dolláros hitelt egy elsősorban magyar pénzintézeteket tömörítő, 24 tagból álló – OTP Bank vezette – konzorcium nyújtotta, az akkori pénzügyminiszter, Medgyessy Péter pedig kormánygaranciát vállalt a hitel visszafizetésére.
A kivitelezési munkák 1998 decemberében befejeződtek, a fővállalkozó a kanadai kormány cége, a Canadian Commercial Corporation (CCC) volt. A szerződésnek megfelelően a 120 millió dolláros tárgyieszköz-állományt tömörítő terminálok állami tulajdonba kerültek.
A kormány viszont a zsíros üzletet jelentő repülőtér-üzemeltetést mindenképpen vissza akarta szerezni, és meglepő döntésre jutott. Egy huszárvágással végül egyszerűen elvonta a FUF-tól a tevékenységi körét, ilyen értelemben módosította ugyanis 2001 decemberében a légi közlekedésről szóló törvényt.
A következő lépés az volt, hogy miniszteri rendelettel megszüntették az LRI-t, és létrehoztak két jogutód szervezetet: a reptér-üzemeltetéssel és egyes kapcsolódó tevékenységekkel megbízott Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Rt.-t (Budapest Airport, BA), valamint a légiirányítást végző Hungarocontrolt.
A BA mint jogutód azonnal felmondta a FUF egyes szerződéseit, a kölcsönt nyújtó bankok pedig lejárttá tették a terminálfejlesztéshez felvett hitel fennmaradó részét, mintegy 89,5 millió dollárt. Minderről a FUF vezetőségét, illetve a külföldi tulajdonost csupán néhány nappal a felmondás előtt értesítették.
Az ADC 2003. május 21-én beperelte a magyar államot a Világbank mellett működő – washingtoni székhelyű – ICSID bíróságon. A követelt kártérítés összege ekkor már – kamatok nélkül – 90 millió dollárt tett ki. Döntést 2005-ben hozhat a bíróság; jogi szakértőknek mindenesetre nem sok kétségük van afelől, hogy a per nyertese nem a magyar állam lesz.
Becslések szerint a repülőtér elhagyására kényszerített ADC a szerződésből hátralévő időszakra 56 millió dollárra lehet jogosult, ezért sokan indokolatlannak tartják a kanadaiak 90 milliós kárigényét. A kommunikációs stratégia nem változott: az ülés teljes anyagát titkosították. Draskovics Tibor pénzügyminiszter minapi nyilatkozata szerint ráadásul jövőre magánosítanák a Budapest Airport Rt.-t, ám ennek sikeréhez alighanem alapvető jelentőségű, hogy a korábbi, „erővel visszavont” FUF-privatizációt megnyugtatóan rendezzék.
Az AUA osztrák légitársaság utasszállító repülőgépe szerdán a Ferihegyi repülőtéren hajtott végre kényszerleszállást, személyi sérülés nem történt - mondta a Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.
Farsangi tréfának minősítette az osztrák szociáldemokraták képviselője egy szabadságpárti politikusnak azt az ötletét, hogy egy osztrák-magyar-szlovák központi repülőtér megépítésével orvosolni lehetne a schwechati repülőtérrel kapcsolatos gondokat.
A repülőtéri illeték lefaragásának köszönhetően, az utasok további árcsökkenésre számíthatnak. Az illetékek mérséklése az európai légi forgalomban dúló ádáz árháború eredménye. A diszkont légitársaságok hatalmas nyomást gyakorolnak a repterekre költségeik további csökkentése érdekében.
A PaxFlow Simulator nevű új szoftver több mint 90 százalékos pontossággal képes előre jelezni egy repülőtér várható utasforgalmát. A program célja, hogy mérsékelje az utasok által jól ismert stresszhelyzeteket, amelyek többek között a beléptető (check-in) pult előtti hosszú sorban állás, a hiányzó poggyászkulik, vagy a hosszú repülés után túlságosan körülményesnek tűnő útlevél-ellenőrzés miatt alakulnak ki.